دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
چالش‌های شغلی طراحان جوان بررسی می‌شود

همایش بررسی چالش‌های شغلی طراحان جوان، 14 مرداد با حضور و سخنرانی آرش تنهایی، مجید علوی‌زاده، حامد بیدی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. بی‌اطلاعی ناشران به عنوان مهم‌ترین مشتریان گرافیست‌ها با مسائل حرفه‌ای این شغل و همچنین نادیده گرفتن قوانین مالکیت فکری از مهم‌ترین چالش‌هایی است که قرار است در این همایش بررسی شود.

حامد بیدی، مدیر مرکز طراحی اسپیرال به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: همایش تخصصی بررسی چالش‌های شغلی طراحان جوان، از ساعت 18 تا 20، چهارشنبه 14 مرداد 1394 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. دو سخنرانی و یک پنل تخصصی، محتوای این همایش را تشکیل می‌دهند. مرکز طراحی اسپیرال با همکاری موسسه فرهنگی و هنری بانیان اندیشه پیشرو، این همایش را برگزار می‌کند.

وی افزود: آرش تنهایی، طراح گرافیک و پژوهشگر این حوزه، مجید علوی زاده، طراح وب، لیلا عراقیان، معمار و طراح پل طبیعت تهران و محمدرضا محمدی، طراح صنعتی و سیدمهدی نورانی، مدرس گرافیک، حاضران در پنل تخصصی این همایش هستند. دکتر محمدجعفر نعناکار، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری، نیز در این همایش درباره حقوق مالکیت فکری سخنرانی می‌کند. دیگر سخنران این همایش نیز من هستم.

بیدی درباره مهم‌ترین موضوعاتی که قرار است در این همایش بررسی شوند، گفت: چندی پیش کمپینی را با عنوان «من طراحم» راه‌اندازی کردیم که در آن به چند چالش شغلی در این حوزه اشاره شده بود. این کمپین با استقبال بسیار طراحان، به ویژه طراحان گرافیک روبه‌رو شد. بخش مهمی از مشتریان طراحان گرافیک را ناشران تشکیل می‌دهند که متاسفانه با مسائل حرفه‌ای طراحان و همچنین مسائل روز دنیا آشنایی ندارند. مشکلاتی که این ناآشنایی برای گرافیست‌ها پیش می‌آورد، از محورهای سخنرانی‌های این همایش است.

مدیر مرکز طراحی اسپیرال ادامه داد: دیگر مشکل مهم جامعه طراحی ایران، بحث کپی‌رایت و حقوق مالکیت فکری است که دکتر نعناکار در سخنرانی خود قرار است راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه کند. متاسفانه بسیار دیده شده که نه تنها ایده طراحی، بلکه عین کار دزدیده می‌شود.

فرهنگسرای اندیشه در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها