شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
ستاد بزرگداشت مشفق کاشانی تاسیس می‌شود/انتشار دو کتاب جدید از استاد فقید

رضا اسماعیلی از تشکیل ستاد برزگداشت مشفق کاشانی خبر داد. وی گفت در صورت تشکیل، این ستاد دو کتاب از اشعار این شاعر بزرگ ایران را منتشر خواهد کرد.

رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: این روزها در پی تشکیل ستاد بزرگداشت استاد مشفق با همکاری حوزه هنری هستیم. این ستاد بزرگداشت در صورت تاسیس بنا دارد تا 28 دی‌ماه روز درگذشت استاد مشفق دو کتاب ایشان را جمع‌آوری و منتشر کند.
 
این شاعر گفت: «آخرین غزلیات استاد مشفق» شامل 50 تا 70 غزل از غزلیات زنده یاد مشفق کاشانی است که تعدادی از آن‌ها در زمان حیاتشان در دست من بود و تعدادی دیگر را هم خانواده‌شان در اختیار من گذاشتند. این کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر خواهد کرد.
 
وی افزود: کتاب دوم که ستاد بزرگداشت استاد مشفق همزمان با سالگرد درگذشت این شاعر فقید منتشر می‌کند جلد چهارم «در خلوت انس» است که سه جلد نخست این مجموعه را انتشارات مؤسسه اطلاعات به چاپ رسانده است.
 
اسماعیلی توضیح داد: «خلوت انس» تذکره‌ای ادبی است که به توصیه استاد مشفق توسط کسانی که با او حشر و نشر داشتند نوشته شده است. در این کتاب شاعرانی که از دوستان و آشنایان مشفق کاشانی بودند زندگی‌نامه ادبی خود را نوشتند. خلوت انس در واقع اتوبیوگرافی است و به سفارش مشفق کاشانی چند شعر از هر شاعر در کنار اتوبیوگرافی آمده است. البته هر کدام از شاعران اخوانیه‌ای برای استاد نوشتند که در خلوت انس چاپ شده است.
 
وی یادآور شد: سه جلد قبلی کتاب را نیز انتشارات مؤسسه اطلاعات منتشر کرده است و به تازگی جلد دوم و سوم آن تجدید چاپ شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها