پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
«فیلم ساختن» سیدنی لومت در بازار نشر

کتاب «فیلم ساختن» اثر «سیدنی لومت» را نشر چشمه بر پیشخوان خود قرار داد؛ این اثر مجموعه فعالیت‌هایی که باید در تولید یک فیلم انجام داد، دربردارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «فیلم ساختن» نوشته سیدنی لومت، فیلمساز سرشناس آمریکایی و کارگردان آثاری چون «12 مرد خشمگین» با ترجمه‌ای از بهمن فرمان‌آرا از سوی نشر چشمه منتشر شد.

لومت این کتاب را در 13 بخش تنظیم کرده است؛ «کارگردان: بهترین شغل جهان»، «فیلم‌نامه: آیا نیازی به نویسنده هست؟»، «سبک»، «بازیگران: آیا بازیگر می‌تواند خجالتی باشد؟»، «دوربین: بهترین دوست کارگردان»، «طراحی صحنه و لباس»، «بالاخره رسیدیم به ساختن فیلم»، «دیدن کار روز قبل رنج و سرمستی»، «اتاق تدوین بالاخره تنهایی»، «آوای موسیقی: صدای صدا»، «میکس: تنها بخش خسته‌کننده سینما»، «کپی اول کودکی متولد می‌شود» و «استودیو: آیا تمام زحمات من برای این بود؟» عناوین این بخش‌های 13 گانه را تشکیل می‌دهند.

سیدنی لومت درگذشته در 2011 میلادی، کارگردان سرشناس هالیوود است. وی در دوران فیلمسازی خود بیش از 50 فیلم ساخت که از میان آنها می‌توان به «12 مرد خشمگین»، «بعد از ظهر سگی»، «شبکه» و «حکم» اشاره کرد.

وی در مقدمه این کتاب نوشته است: «بیشتر فیلم‌هایی که در این کتاب به آنها اشاره می‌کنم فیلم‌هایی هستند که خودم کارگردانی کرده‌ام. دلیلش این است که در مورد فیلم‌های خودم دقیقاً می‌دانم چه راهی برای تصمیمات خلاقانه فیلم‌ها گرفته شده است. برای کارگردانی یک فیلم راه درست یا راه غلطی وجود ندارد و این کتاب درباره طرز کار خودم است. به دانشجویان این رشته می‌گویم یا همه حرف‌هایم را قبول کنید یا قسمتی از آن را و بقیه را دور بریزید یا اصلاً همه‌اش را دور بریزید.»
 
نخستین چاپ کتاب «فیلم ساختن» نوشه سیدنی لومت با ترجمه بهمن فرمان‌آرا، با شمارگان یک هزار نسخه، در 183 صفحه، به بهای 14 هزار تومان از سوی نشر چشمه راهی بازار نشر شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها