سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
سوره سبز کتاب‌هایی برای پزشکان شهید ارتش در دست انتشار دارد

انتشارات سوره سبز 6 عنوان کتاب درباره پزشکان ارتش در دست تالیف و انتشار دارد. یکی از این آثار به بانوان شهید ارتشی می‌پردازد.

محسن صادق‌نیا، مدیر انتشارات سوره سبز به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این انتشارات 6 عنوان کتاب تازه با موضوع دفاع مقدس در دست تالیف دارد که با همکاری پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و ادارات بهداشت و درمان نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشته می‌شود.

وی از کتابی درباره شهید دکتر هجرتی به عنوان یکی از این آثار نام برد و افزود: دکتر هجرتی از پزشکان در بیمارستان صحرایی 528 سومار بود که در حال انجام عمل جراحی، بیمارستان بمباران شیمیایی شد و او با گذاشتن ماسک خود بر صورت بیمارش، وی را از مرگ حتمی نجات داد اما خودش به شهادت رسید. این کتاب را مجتبی حبیبی در قالب رمان می‌نویسد.

صادق‌نیا ادامه داد: کتاب دیگر، به شهید دکتر رستم‌پور از شهیدان پزشک نیروی هوایی می‌پردازد که او هم در همان بیمارستان صحرایی مجروح و پس از انتقال به کشور فرانسه برای مداوا، به شهادت رسید. این کتاب را حمید گله‌داری در دست تالیف دارد.

وی اظهار کرد: باور عمومی این است که بانوان در میان نیروهای ارتش حضور نداشته‌اند. در حالی که شهیدان بانو از گروه بهداری ارتش هستند که برخی از آن‌ها پیش از انقلاب به شهادت رسیده‌اند.
 
مدیر انتشارات سوره سبز افزود: زندگی سه بانوی شهید را در قالب سه داستان نیمه بلند در دست تالیف داریم که در یک کتاب چاپ می‌شوند. در جریان انقلاب سال 1357 یکی از این بانوان بهداری ارتش، با دو فرزندش از پیچ شمیران در حال عبور بود که به با یک زخمی مواجه می‌شود. وی در جریان انتقال این مجروح به بیمارستان به همراه دو فرزندش به شهادت می‌رسد.

به گفته صادق‌نیا، زندگی شهیدان سلطنت علیخانی، زرین‌تاج گودینی و اقدس احمد‌وند را به ترتیب سه بانوی نویسنده به نام‌های فاطمه دانشور جدید، مهری آسیابر و ثریا منصوربیگی می‌نویسند.

وی درباره آثار دیگری که انتشارات سوره سبز در دست تالیف و انتشار دارد، گفت: شهید ستوان یکم غلامعلی مرادی، فرمانده آتشبار ارتش در جنگ  از اهالی کرمانشاه، موضوع یکی دیگر از رمان‌های سوره سبز است که به قلم سعید اسدی‌فر نوشته می‌شود.

صادق‌نیا ادامه داد: کتابی درباره دکتر تابش از پزشکان نیروی هوایی ارتش در دست تالیف داریم. وی متخصص جراح عمومی بود که بالاترین رکورد عمل‌های جراحی را در دوران دفاع مقدس داشت. وی یک گلوله فعال نشده را از پهلوی بیمار خارج کرد. البته در دزفول یک بیمارستان زیرزمینی درست کرده‌اند و تندیس این پزشک را به عنوان رکورددار عمل جراحی در دفاع مقدس نصب کرده‌‌اند.

این ناشر خصوصی کتاب‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با همکاری پژوهشی مراکز یاد شده، کتابی هم درباره دکتر محمدعلی کاکرودی، متخصص پوست و از پزشکان اداره بهداشت و درمان ارتش می‌نویسیم که بیش از 10 سال اسیر زندان‌های عراق بود.  
 
به گفته صادق‌نیا، انتشارات سوره سبز یکم شهریور امسال، به مناسبت روز پزشک پنج کتاب از این آثار را رونمایی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها