پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
انتشار کتابی جدید در حوزه طب سنتی/ اخطار به مخاطب نسبت به خوددرمانی

سیداحمد امامی، عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انتشار کتاب جدیدی در حوزه طب سنتی تا نیمه‌های پاییز سال جاری خبر داد.

دکتر سیداحمد امامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره انتشار جدید‌ترین کتابش اظهار کرد: کتابی در حوزه گیاهان دارویی را با همکاری دکتر میلاد ایرانشاهی و دکتر مهرداد ایرانشاهی به پایان برده‌ام. «گیاهان دارویی» یا «گیاهان دارویی راهی برای بهزیستن» عنوانی است که برای این کتاب در نظر گرفته شده که البته هنوز قطعی نیستند.   
 
عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به محتوای کتاب افزود: بیش از 200 گیاه دارویی و بیش از 70 بیماری که با این گیاهان قابل درمان هستند، در این کتاب نشریح شده‌ است. کتاب شامل اطلاعات درمانی،‌ گیاه‌شناسی،‌ کاشت و داشت،‌ توضیح مواد متشکله، خواص درمانی و عوارض و نحوه استفاده گیاهان درمانی است.
 
یکی از نویسندگان «کتاب جامع گیاهان دارویی» اثر برگزیده در سی‌دومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ادامه داد‌: خواص درمانی گیاهانی مانند بابونه،‌ کاسنی،‌ عناب، انجیر، ‌انگور و ذرت در این کتاب معرفی شده‌ است. این اثر ترجمه و تألیف است و تدوین آن دو سال و نیم به طول انجامید.     
 
امامی درباره تفاوت عمده کتاب با سایر منابع مشابه موجود در بازار نشر گفت: در چند سال اخیر شاهد افزایش کتاب‌های حوزه طب سنتی و گیاه‌درمانی از ناشران مختلفی بوده‌ایم و به‌نظر می‌رسد که تفاوت عمده «گیاهان دارویی راهی برای بهزیستن» در پیش‌بینی دو بخش مجزا با موضوعات گیاه‌شناسی و تشریح انواع بیماری‌ها یا به‌عبارتی دیگر روش‌های درمانی باشد.
 
وی درباره مخاطبان این کتاب عنوان کرد: عامه مردم مخاطب این کتاب هستند که البته برای متخصصان هم کاربردی است. برای تولید کتابی برای مخاطب عام، متن در اختیار ویراستار که تحصیل‌کرده علوم‌انسانی است، قرار داده شد تا به‌عنوان یک فرد نا‌آشنا با مباحث طب سنتی نکات غیرقابل فهم را شناسایی کند.   
            
نویسنده «مرجع گیاهان دارویی» اثر برگزیده سی‌‌و‌دومین دوره جایزه کتاب سال، درباره کاربرد کتاب «گیاهان دارویی راهی برای بهزیستن» به‌عنوان نسخه درمانی افزود: یکی از نکات این کتاب اخطار به مخاطب نسبت به خوددرمانی است.
 
امامی گفت: به مخاطب تأکید کرده‌‌ایم که استفاده از محتوای کتاب به‌عنوان نسخه درمانی هیچ مسئولیتی را برای نویسندگان به دنبال نخواهد داشت و این کتاب در واقع در جایگاه یک مشاور است.

به گفته وی، این اثر به‌صورت مشترک از سوی انتشارات به‌نشر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها