دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
برپایی نشست بررسی رمان «آلما» در فرهنگسرای گلستان

رمان «آلما» نوشته میثم نبی، سه‌شنبه 9 تیر با حضور مهناز رونقی و محمدرضا گودرزی در فرهنگسرای گلستان نقد و بررسی می‌شود. این رمان سال گذشته از سوی نشر آموت منتشر شده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «آلما» نام رمانی به قلم میثم نبی است که در سال گذشته (1393) از سوی نشر آموت منتشر شد. این رمان از ساعت 17  سه‌شنبه 9 تیر (1394) با حضور مهناز رونقی و محمدرضا گودرزی در فرهنگسرای گلستان نقد و بررسی می‌شود.

«آلما» نوشته میثم نبی در 176 صفحه و بهای 9 هزار تومان از سوی نشر آموت روانه بازار نشر شد.

این رمان، حکایت روزگار شخصیتی است که بین فضایی شبه مدرن و شبه کلاسیک در نوسان است؛ شخصیتی که آمال درونی خود را با یک تک گویی طولانی بیان می‌کند و از دل همین گفتن‌ها و بازگفتن‌هاست که شمایل روایت داستانی آرام آرام آشکار می‌شود.

دختر راوی این داستان، ظاهرا شخصیتی ساخته شده از چند نسل است، شخصیتی که مدام در نه توی وجودی خود سفر می‌کند و حاصل این سفر را در واگویه‌هایی گاه دلنشین و گاه ترسناک به خواننده منتقل می‌کند:«نه سیاوشم و نه تهمینه و نه کیکاووسی که رستمی برای نجاتش بیاید. از همه شمشیرهای نیاکانم یک چاقوی کوچک چینی و از تمام رزم‌آوران و پیشینیانم تنها همین بند کوچک چرمی که به دوردست پیچیده‌ام به یادگار مانده برایم. نیستی رستم دستان. درکنارم نیستی که اگر بودی به همان گرز گران در دست، زیر لب برایم زمزمه می‌کردی که دختر!این غریبانه‌ترین حماسه سرزمین من است...

سفرهای پیاپی و درونی شخصیت این رمان که البته گاه با سفرهایی بیرونی و واقعی هم پیوند می‌خورند این حس را درخواننده ایجاد می‌کنند که هرکدام از شخصیت‌های این اثر، به دنبال واکاوی درون خود برای رسیدن به مرحله‌ای از سیر و سلوک هستند، سیر و سلوکی که برعکس آثار کلاسیک هرگز به سرانجامی درخور منتهی نمی‌شوند زیرا کاشت حسی مرموز از عدم قطعیت تمامی وجود آنها را در برگرفته ‌است.»

فرهنگسرای گلستان در تهران، نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب پارک فدک واقع است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها