دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
عرضه آثار جدید از سوی انتشارات آستان قدس رضوی برای آشنایی کودکان با ماه رمضان

جواد محمدزاده مقدم، مدیرعامل انتشارات به نشر با اشاره به اهمیت کتاب‌ها در ایجاد شناخت کودکان و نوجوانان نسبت به ماه مبارک رمضان گفت: انتشارات آستان قدس رضوی کتاب‌هایی مانند «قصه‌های راه بهتر»، «نماز گل سرخ» و «قصه‌های مسجد» را برای افزایش اطلاعات بچه‌ها درباره ماه مبارک رمضان منتشر کرده‌ است.

جواد محمدزاده مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با این ماه عزیز، کتاب‌هایی را برای بچه‌ها منتشر کرده‌ایم که در قالب داستان‌های کودکانه آنها را با ویژگی‌ها و آداب مختلف ماه رمضان آشنا می‌کند.
 
جواد محمدزاده مقدم اضافه کرد: از جمله این آثار می‌توان به مجموعه سه جلدی «قصه‌های راه بهتر» نوشته نورا حق پرست با تصویرگری محمد حسن صلواتیان اشاره کرد که در قطع خشتی منتشر شده است. این مجموعه داستانی ویژه گروه سنی «ب و ج» است و با استفاده از آیات قران و روایات ائمه اطهار (ع) داستان‌های آموزنده و تربیتی را برای کودکان مطرح می‌کند. این اثر نمایشگر آموزه‌های دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی است و حس ایمان و تقوا را در کودکان ارتقاء می‌دهد.
 
وی در ادامه به سایر کتاب‌های به نشر با موضوع ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: کتاب «نماز گل سرخ» نوشته ناصر کشاورز با تصویرگری ترانه نایبی در قطع خشتی، کتابی دیگر در این حوزه است که در قالب داستانی کودکانه گفت‌وگوی دختری به نام «مریم» را با یک گل سرخ بیان می‌کند. در این داستان، اتفاقات جالبی برای مریم و ستاره‌ها می‌افتد که مخاطب را با خود همراه می‌کند.
 
مدیرعامل انتشارات به نشر ادامه داد: همچنین مجموعه دو جلدی «قصه‌های مسجد» نوشته نورا حق پرست با تصویرگری عاطفه ملک جو اثر دیگری است که در قطع خشتی منتشر کرده‌ایم. کودکان گروه‌ سنی «ب و ج» در قصه‌های کوتاه این کتاب همراه با تصاویر رنگی و ساده، با شخصیت‌های هر داستان همراه شده و در فضای پاک و روحانی مسجد چیزهای فراوانی می‌آموزند. داستان‌های جلد نخست این مجموعه به موضوعاتی نظیر آداب و فرهنگ مسجد رفتن، امور مقدماتی نماز، اهمیت فعالیت‌های اجتماعی در مساجد و ... اشاره دارد. دومین جلد از این مجموعه نیز شامل چهار داستان کوتاه اخلاقی با تصاویر ساده کودکانه است. در هر قصه ماجراهایی مرتبط با فضای روحانی مسجد منعکس شده است.
 
محمدزاده گفت: «فرشته‌های خندان: قصه‌هایی از زندگی امام حسن (ع)» نوشته مسلم ناصری با تصویرگری محمدحسین صلولتیان و مجموعه «با علی یا علی؛ امام حسن(ع)» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری علیرضا گلدوزیان نیز از دیگر آثار ما در این حوزه است. در مجموعه «با علی یا علی؛ امام حسن(ع)» پسری به دنیا آمده است و رسول خدا می‌‎خواهد در گوش راستش اذان بگوید، که فاطمه(س) از ایشان می‌خواهد برای او نامی انتخاب کنند و رسول خدا نام «حسن» را برای این نوزاد انتخاب می‌کند.
 
وی در ادامه به کتاب «روزه کله گنجشکی» نوشته فاطمه مشهدی رستم با تصویرگری بنفشه عرفانیان اشاره کرد و گفت: این کتاب شامل داستانی رئال است و راوی، خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش را در آن مرور می‌کند. قصه درباره دخترکی به نام «لیلی» است که خیلی دلش می‌خواهد مثل بزرگترها روزه بگیرد. اما چون کوچک است پدرش درباره روزه کله گنجشکی با او صحبت می‌کند.
 
مدیرعامل به نشر افزود: «بهترین عبادت» نوشته زینب مسرور نیز کتاب دیگری است که در قطع خشتی برای کودکان منتشر کرده‌ایم. در این کتاب مطالبی همچون امام زمان(عج) و دعا برای ظهورش، امام علی(ع) و کمک و همدردی با بی‌نوایان، ماه رمضان و برکات آن به نظم کشیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها