پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
تشریح رویکردها و سیاست‌های سازمان سینمایی وزارت ارشاد در یک کتاب

کتاب «رویکردها، راهبردها و سیاست‌های سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید» به همت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اجرای صحیح وظایف ذاتی و با اعتقاد به اصل حمایتگری و پرهیز از کارگزاری و تصدیگری و برقراری توازن قدرت، سیاست‌های سینمایی کشور را به عنوان سند راهنما و نقشه راه در کتاب «رویکردها، راهبردها و سیاست‌های سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید» ارائه کرده است.
 
در سیاست‌های تعیین شده، علاوه بر تعیین حدود وظایف و نقش حوزه‌های صف و ستاد سازمان سینمایی، تلاش شده است تا اولویت‌های حمایت، انواع و اشکال حمایت، مخاطبان هر نوع از حمایت، مرجع تشخیص و تخصیص حمایت، چارچوب ارشیابی حمایت از تولید و سایر شرایط حاکم بر حمایت به منظور شفاف‌سازی و اطلاع اصحاب و فعالان عرصه سینما ارائه شود.
 
حجت‌الله ایوبی، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش ابتدایی این اثر ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های این سازمان در سال 1393، گزیده‌‌ای از اقدامات پیش‌روی این سازمان را مطرح کرده است. در بخشی از این یادداشت، چنین بیان شده است: «برای سال 1394 کوشش خواهیم کرد بخش بین‌الملل را که از نظر ساختاری سر و سامان یافته و نسیم اندیشه‌های نو بر آن وزیدن گرفته، با شتاب بیشتری پیش ببریم. برگزاری جشنواره مستقل می‌تواند سرآغاز روزگار تازه‌ای در این عرصه مهم و البته بسیار سخت باشد. مدرسه ملی سینما از اولویت‌های دیگر امسال است. البته کارهای مقدماتی انجام شده. کار به دست کسانی است که باور دارند سینمای ایران مدرسه است.
 
کسانی که در مدرسه سینما همکاری می‌کنند، می‌دانند که سینمای ایران صدایی است متفاوت از دیگر صداها و این صدا شنیدنی است. زیرساخت‌ها فراموش نخواهند شد. تجهیز سالن‌ها، افزایش شمار سالن‌ها، تجهیز چند سالن مناسب به سیستم  سینما و تعمیر و تجهیز سالن‌های جدید از برنامه‌های امسال است.»
 
کتاب «رویکردها، راهبردها و سیاست‌های سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید» در 8 فصل تنظیم شده است؛ «حمایت از تولید و عرضه آثار سینمایی و سمعی و بصری»، «توسعه فضای نمایش سینما»، «توسعه نمایش خانگی آثار سینمایی و سمعی و بصری»، «حضور بین‌المللی سینمای ایران»، «اکران، توزیع و عرضه حرفه‌ای محصولات سینمایی و سمعی و بصری»، «ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران و توانمندسازی صنوف سینمایی»، «صیانت، حفظ و معرفی میراث و اسناد سینمایی و سمعی و بصری» و «روزآمدسازی تجهیزات و توسعه فناوری‌های سینمایی و سمعی و بصری» عناوین این فصول را تشکیل می‌دهند.
 
نخستین چاپ کتاب «رویکردها، راهبردها و سیاست‌های سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید» به اهتمام رمضانعلی حیدری خلیلی، قام مقام اجرایی رئیس سازمان سینمایی و مشاور راهبردی، به سفارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، با شمارگان هزار نسخه و در 97 صفحه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها