سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
«ماهی‌های کف رودخانه» خواندنی شد

کتاب «ماهی‌های کف رودخانه» به همت مهدی رجبی از سوی انتشارات مروارید منتشر شد؛ این اثر 8 داستان را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «ماهی‌‌های کف رودخانه» شامل مجموعه هشت داستان کوتاه به قلم مهدی رجبی است که به تازگی از سوی انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است.
 
«روژان»، «ماهی‌های کف رودخانه»، «دالان‌های ذرت، پاییز و نظامی‌‌ها»، «رد تیغ سلمانی»، «مرثیه بارانی»، «زندگی در آن سوی رودخانه»، «این سرما مرا می‌کشد» و «جن در رختخواب» عناوین 8 داستان این اثر را شامل می‌شوند.
 
مهدی رجبی در بخش ابتدایی این کتاب چنین بیان کرده است: «چهار داستان از این مجموعه 10 سال پیش و در مجموعه‌ای به نام «فراموشان این زمستان» چاپ شدند. سال بعد همین کتاب، کاندیدای دریافت جایزه ادبی یلدا شد، اما متأسفانه در همان سال و با مهاجرت ناشر از ایران فعالیت نشر متوقف شد و کتاب آن‌طور که باید به دست مخاطبانش نرسید. با گذشت یک دهه، به توصیه برخی از دوستان و اهالی ادبیات، چهار داستان را که به نظرم متفاوت‌تر آمدند، از آن مجموعه انتخاب کردم. به سر و گوش‌شان دستی کشیدم و در این مجموعه گنجاندم.»
 
«گفت دربست مجیدیه، ترمز زدم. کمکش کردم کیسه های سنگین را بگذارد صندوق. شیک‌پوش بود با چشم های خمار قهوه‌ای. عطر گیج و جنگلی جاسمین نویر بولگاری شش هفت ساعتی ماند به چرم صندلی. کرایه را بین راه داد. با تلفن که حرف زد فهمیدم ارمنی است. دم خانه اش که ریدیم دو تا گریپ‌فروت درشت و هم اندازه از کیسه درآورد گذاشت رو صندلی. گفت: «پسر من خیلی دوست دارد.»
 
اصرار کردم برشان دارد. خنده گرمی کرد و بی‌حرف در ماشین را بست. زنگ خانه را زد. دلم می خواست تا ابد همین جور بماند جلو در و نگاهم کند. تا ابد کسی در را باز نکند برایش. اما در باز شد. رفت تو. گاز دادم. با حرص گاز دادم.» این جملات برگرفته از متن کتاب «ماهی‌های کف رودخانه» است.
 
ناگفته نماند، مهدی رجبی فارغ‌التحصیل رشته‌های فیلمسازی و ادبیات نمایشی است. عمده آثارش را برای نوجوانان نوشته و برخی کتاب‌هایش نیز جوایزی را از آن خود کرده‌اند.
 
از آثار او می‌توان به رمان‌های «لولو شب ها گریه می‌کند»، «کابوس اسب» و «کنسرو غول» اشاره کرد که کتاب «کنسرو غول» جزو پُرخواننده‌ترین کتاب‌های نوجوان در سال 93 به شمار می‌آید.
 
چاپ نخست کتاب «ماهی‌های کف رودخانه» به همت مهدی رجبی، با شمارگان 1100 نسخه، 119 صفحه و بهای هفت هزار و 500 تومان، از سوی انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها