شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
تجدید چاپ مهم‌ترین کتاب تاریخ شفاهی سینمای ایران به نمایشگاه نیامده است

چاپ پنجم کتاب «نوشتن با دوربین؛ رو در رو با ابراهیم گلستان» به کوشش پرویز جاهد پس از گذشت پنج سال از انتشار چاپ قبلی ، در ابتدای سال جاری (1394) منتشر شد. این کتاب که از آن به عنوان مهم‌ترین کتاب تاریخ شفاهی سینمای ایران تعبیر می‌شود به دلیل عدم حضور ناشرش، در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه نشده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنجمین چاپ کتاب «نوشتن با دوربین: رو در رو با ابراهیم گلستان»‌ شامل گفت‌وگوهای پرویز جاهد با ابراهیم گلستان در ابتدای سال جاری از سوی نشر اختران منتشر شد. این نوبت از چاپ این کتاب با اضافه کردن بخش‌هایی به متن قبلی و پس از گذشت هفت سال از چاپ قبلی آن، در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بسیاری از منتقدان سینمایی در ایران از کتاب «نوشتن با دوربین»‌ به عنوان مهم‌ترین کتاب تاریخ شفاهی سینمای ایران یاد می‌کنند. با این اوصاف اما این کتاب به دلیل عدم حضور ناشر آن، یعنی نشر اختران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور ندارد.

«من نمی‌توانم مماشات کنم» شامل نظر خود گلستان درباره کتاب، «دوباره نگاه کن» گفت‌وگوی مطبوعاتی پرویز جاهد با نشریه «نگاه نو» به مناسبت انتشار «نوشتن با دوربین»، «نوشتن با دوربین؛ تصویر دوران سپری شده» شامل نظر بهروز تورانی درباره این کتاب، «حقیقت تلخ است» شامل نظر احمدرضا احمدی درباره کتاب، «باید دوباره بیندیشم» نظر موحد درباره سخنان ابراهیم گلستان، «حق با ابراهیم گلستان است» نظر آیدین آغداشلو درباره حرف‌های گلستان و «از روزگار رفته حکایت» گزارشی درباره جنجال‌های ایجاد شده پس از انتشار کتاب، از ملحقات «نوشتن با دوربین» در چاپ پنجم است.

با این اوصاف دیگر کتاب پرویز جاهد با عنوان «از سینما تک پاریس تا کانون فیلم تهران: رو در رو با فرخ غفاری» در نمایشگاه کتاب حضور دارد. این کتاب در ابتدای سال جاری (1394) از سوی نشر نی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

نشر نی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در سالن اصلی ناشران عمومی، شبستان، راهروی 32 و غرفه شماره 46 واقع است.

پنجمین چاپ «نوشتن با دوربین؛ رو در رو با ابراهیم گلستان» اثر پرویز جاهد با شمارگان دو هزار نسخه، 318 صفحه و بهای 20 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها