پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کتاب‌های حوزه تئاتر با حضور قطب‌الدین صادقی نقد می‌شوند

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب‌های حوزه تئاتر جمعه 18 اردیبهشت با حضور قطب الدین صادقی، شیرین بزرگمهر و پیام فروتن در سالن کتاب و هنر بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب‌های حوزه تئاتر، از ساعت 10 و 30 دقیقه، جمعه 18 اردیبهشت، با حضور و سخنرانی قطب الدین صادقی، پیام فروتن و شیرین بزرگمهر در سالن کتاب و هنر بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.
 
 قطب الدین صادقی، دارای مدرک دکترای تئاتر از فرانسه است و امروزه به عنوان یکی از پرکارترین مدرسان، نویسندگان، منتقدان و مترجمان تئاتر در دهه اخیر، معروف است. از میان کتاب‌های منتشر شده به قلم صادقی می‌توان آثاری چون «یادگار زریران، بیان بدنی بازیگر، سی مرغ، سیمرغ، مویه جم» و مجموعه نمایشنامه‌های «اگه نرفته بودی» و «هراس عروسی داریم و عروسی میر نوروزی چُمری میر میدان» اشاره کرد.

صادقی همچنین دبیر انتشار مجموعه «تئاتر امروز جهان» است که تاکنون بیش از 50 جلد آن با ترجمه خود و دیگر مترجمان مطرح این حوزه از سوی نشر قطره منتشر شده است.

پیام فروتن نیز یکی از پرکارترین طراحان صحنه در تئاتر ایران است. به تازگی کتاب «10 طراح صحنه» به قلم فروتن از سوی نشر ایده روانه کتابفروشی‌ها شده است.
 
شيرين بزرگمهر نیز در رشته نمايش از دانشگاه آستين تگزاس فارغ التحصيل شده و هم اكنون عضو هيأت علمى دانشگاه هنر است. «نمايش و فنون نمايشى»، «تئاتر خيابانى»، «تأثير ترجمه متون نمايشى بر تئاتر ايران» ،«تاريخ لباس جهان»، «تئاتر فمينيستى» و «هنرنمايش يا آموزش تئاتر» از جمله آثار او محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها