چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
حضور پررنگ خانه هنرمندان در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران

سجاد باغبان معاون آموزشی و پژوهشی خانه هنرمندان به ایبنا گفت که این نهاد فرهنگی و هنری برای نخستین بار است که به صورت جدی و پررنگ در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کند و غرفه بزرگی دارد.

سجاد باغبان، معاون آموزشی و پژوهشی خانه هنرمندان ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت:‌ امسال نخستین حضور جدی و مستقل خانه هنرمندان ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، البته در سال 1392 نیز خانه هنرمندان در نمایشگاه حضور داشت، اما صرفا در یک غرفه کوچکی در زیرمجموعه سالن شهرداری تهران مستقر بود.

وی افزود: امسال با همکاری وسیعی که در قالب تفاهمنامه مشترک میان خانه هنرمندان با خانه کتاب منعقد شد، فعالیت‌های کتابی معاونت پژوهشی خانه هنرمندان گسترش پیدا کرد. بر اساس این تفاهمنامه خانه هنرمندان در نمایشگاه کتاب امسال در غرفه مناسبی مستقر شده و حضور جدی دارد. همچنین بیش از نیمی از نشست‌های تخصصی سالن کتاب و هنر را معاونت پژوهشی خانه هنرمندان برگزار می‌کند. پس از پایان نمایشگاه نیز در اولین فرصت ممکن کتابخانه تخصصی هنر در مجموعه خانه هنرمندان راه‌اندازی می‌شود.

باغبان در ادامه با اشاره به محصولات ارائه شده در غرفه خانه هنرمندان، گفت: خانه هنرمندان در طول چهار سال گذشته از جهت انتشار کتاب و آثار صوتی و تصویری فعال شده و نزدیک 15 جلد کتاب و نشریه تخصصی منتشر کرده است. کتاب‌های «بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات» و «اقتصاد هنر در ایران» و نشریات «نقدنامه»، «نمایشخانه»، «گذر» و... از محصولات خانه هنرمندان است.

معاون پژوهشی خانه هنرمندان همچنین اضافه کرد: به دلیل آنکه غرفه خانه هنرمندان در بخش جنبی نمایشگاه است، محصولات صرفا معرفی و احیانا به برخی چهره‌ها اهدا می‌شود، اما نشر موغام که در زمینه انتشار و توزیع کتاب با خانه هنرمندان همکاری می‌کند، در نمایشگاه حضور دارد و کتاب‌های ما را نیز با تخفیف 20 درصد توزیع می‌کند. نشر موغام با نشر نباتی غرفه مشترک دارند که در شبستان، راهروی ششم غرفه شماره 32 واقع است.

باغبان در پایان گفت: سالن کتاب و هنر یک بخش ویژه هم در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد که مختص به استقبال و پذیرایی از هنرمندان و نخبگان هنری است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها