شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
جشن امضای رمان نویس آلمانی در کتابفروشی افق/ عرضه رمان «وسوسه‌های غربت» با 20 درصد تخفیف

ایلیا ترویانف از سرشناس‌ترین نویسندگان معاصر آلمانی، در سفر خود به ایران که برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران صورت می‌گیرد، 13 اردیبهشت ماه با حضور در کتابفروشی افق، رمان «وسوسه‌های غربت» خود را برای علاقمندان امضاء خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ایلیا ترویانف نویسنده شناخته شده آلمانی که رمان «وسوسه‌های غربت» او در ایران از سوی انتشارات افق به چاپ رسیده، در خبری که پیشتر در این خبرگزاری منتشر شده بود (اینجا)، نسبت به حضور در نمایشگاه کتاب تهران ابراز علاقه کرده بود، که با پیگیری انتشارات افق و سفارت آلمان در ایران، زمینه انجام این سفر مهیا شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سفارت آلمان، ترویانف در جریان این سفر در مراسمی که به همت انتشارت افق در روز یکشنبه 13 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، شرکت کرده و رمان «وسوسه‌های غربت» خود را برای علاقمندان به آثارش امضاء خواهد کرد.

 لازم به ذکر است انتشارات افق با خرید حق کپی رایت آثار ایلیا ترویانف درایران، به عنوان ناشر اختصاصی این نویسنده آلمانی، در این مراسم میزبان مریم موید پور، مترجم اثر، برخی از مترجمان آلمانی و همچنین جمعی از اهالی فرهنگ و ادب خواهد بود.

ایلیا ترویانف از سرشناس‌ترین نویسندگان معاصر آلمان است که در رشته حقوق و مردم شناسی تحصیل کرده و از 1988 به عنوان نویسنده، مترجم و ناشر فعالیت می‌کند و تا کنون جوایز ادبی فراوانی دریافت کرده است.

رمان Der Welrtensammler (گردآورنده دنیاها) که نویسنده‌اش نام «وسوسه‌های غربت» را برای ترجمه فارسی آن پیشنهاد کرده، اثری تخیلی و در عین حال برگرفته از زندگی کاشف، نویسنده و مترجم معروف ریچارد فرانسیس برتون (1821-1890) است.

داستان این رمان درباره افسر نگهبان فرانسیس برتون است که در قرن ۱۹ میلادی تنها و با ظاهری بومی به هندوستان سفر می‌کند. او زبان هندی می‌داند اما فرهنگ هندوستان هنوز برایش ناشناخته است. در این میان زنی زیبا او را با ناشناخته‌های آن سرزمین آشنا می‌کند. برتون عاشق زن اسرارآمیز می‌شود و به مرز جنون می‌رسد، اما مأموریتش هنوز به پایان نرسیده است.

مراسم جشن امضاء در کتابفروشی افق، با حضور ایلیا ترویانف، روز یکشنبه 13 اردیبهشت، ساعت 17 در کتابفروشی افق، واقع در خیابان انقلاب، بعد از دانشگاه تهران، کنار سینما سپیده، برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها