چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
رونمایی نخستین کتاب مردمی جهان در نمایشگاه کتاب

نخستین کتاب مردمی جهان با عنوان «فرهنگ ایثار و مقاومت» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

ایرج گلشنی، رئیس خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از انتشار نخستین جلد از کتاب مردمی جهان با نام «فرهنگ ایثار و مقاومت» خبر داد و گفت: در روز‌های برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این اثر رونمایی خواهد شد.

وی درباره این کتاب توضیح داد: نخستین جلد از کتاب «فرهنگ ایثار و مقاومت» حاوی دست‌نوشته‌های مردم در قالب‌های شعر، مقاله، داستان و دل‌نوشته است که در 300 صفحه، در قطع وزیری و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است. مسئولیت ترجمه این آثار با اسد‌الله امرایی بود و ترجمه هر اثر در مقابل آن، به همراه تصاویر نویسنده آن متن در کتاب آمده است.

رئیس خانه فرهنگ ایثار و مقاومت با بیان این‌که آثار حجمی هم برای این موضوع به دبیرخانه خانه فرهنگ ایثار و مقاومت ارسال شده بود، افزود: هر چند محتوای آثار نوشته شده در کارگرو های مختلف «مقاله و داستان» به ریاست راضیه تجار، «هنرهای تجسمی» به ریاست غلامرضا راه‌پیما، «شعر» به ریاست عباس براتی‌پور و «جامعه‌شناسی آثار» به ریاست غلامرضا یاوندعباسی بررسی شد اما تصویری آثار تجسمی در این کتاب منتشر نمی‌شود.

وی  با بیان این‌که غرفه «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» برای دومین بار در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا می‌شود، افزود: در این دوره، جلد دیگری از کتاب «فرهنگ ایثار و مقاومت» به قلم مردم نوشته خواهد شد.

گلشنی با اشاره به برپایی غرفه «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» در نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه مطبوعات سال گذشته (1393) گفت: آثار قلمی این دو نمایشگاه هم در مجلد جداگانه‌ای به چاپ می‌رسد و رونمایی می‌شود.

رئیس خانه فرهنگ ایثار و مقاومت پیش از این به ایبنا گفته بود: 800 یادداشت مردمی از میان متن‌های دریافت شده با نظر داوران برای ترجمه انتخاب شد. داوران در انتخاب این آثار، تکراری نبودن متن‌ها و در بر داشتن مفاهیمی را که برای همه دنیا قابل درک باشد مورد توجه قرار داده بودند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت 1394 در مصلای امام خمینی (ره) برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها