چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
جوابیه نشر ثالث در واکنش به اظهارات ابوتراب خسروی

ابوتراب خسروی در گفت‌وگویی که 31 فروردین ماه سال جاری با خبرگزاری کتاب ایران انجام داد درباره دو کتاب خود یعنی «ملکان عذاب» که سال گذشته برنده جایزه جلال آل‌احمد شد و همچنین کتاب اسفار کاتبان گفت: قراردادم را با نشر ثالث فسخ کردم و البته مشکلاتی نیز برای فسخ قرارداد داشتم اما در نهایت با جیب خالی حاضر شدم همه نسخه‌های کتابم را از ناشر بخرم چون ناشرم می‌گفت که کتاب‌هایت فروش نرفته و در انبار باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) روابط عمومی نشر ثالث با ارسال جوابیه به خبرگزاری کتاب ایران سخنان خسروی را کذب محض خواند. در گفت‌وگوی ابوتراب خسروی با ایبنا آمده است: وقتی ناشر دید که من برای خرید کتاب مصمم هستم ناچار شد قرارداد فسخ کتاب را بنویسد. ما که در زمینه نشر و چاپ کتاب‌هایمان این‌قدر تجربه داریم چنین بلاهایی سر کتابمان می‌آید پس خدا به داد جوان‌های کم سن و سال برسد.
 
نویسنده کتاب «دیوان سومنات» افزود: برخی ناشران از حسن نیت و کم اطلاعی ما نویسندگان سو استفاده می‌کنند و چه بسا زیرجلکی و بدون قانون کتاب‌های نویسندگان را تجدید چاپ می‌کنند و پولی به مؤلفانش نمی‌پردازند.
 
این برنده جایزه جلال آل‌احمد اضافه کرد: قبل از عید ناشر ارقامی نجومی به من می‌داد و می‌گفت کتابم فروش نرفته در حالی که یک نسخه از همان چاپ باقی نمانده بود از این‌رو شک کردم که ناشر کتابم را به شکل غیرقانونی چاپ می‌کند.
 
خسروی یادآور شد: کتاب «ملکان عذاب» نیز که بارها چاپ شده امسال چاپ دومش راهی نمایشگاه کتاب می‌شود. این کتاب هم حتی وقتی برنده شد از سوی ناشر بدون اطلاع من به چاپ‌های دوم و سوم رسید.
 
جوابیه نشر ثالث
پس از این گفت‌وگو  نشر ثالث در واکنش به سخنان ابوتراب خسروی سخنان ایشان را کذب دانست و جوابیه‌ای را برای خبرگزاری کتاب ایران ارسال کرد. در مطلبی که به امضای روابط عمومی این نشر به دفتر این خبرگزاری ارسال شده آمده است:
 
نشر ثالث در رابطه با کتاب‌های این نویسنده مطابق با قراردادهای فی‌مابین عمل کرده است و حتی خارج از عرف معمول مدت‌ها پیش از انتشار و کسب مجوز کتاب‌های ایشان با مراجعه ایشان و طرح مشکلات شخصی و خانوادگی و تقاضای کمک مالی از نشر ثالث مبلغی را به این نویسنده پرداخت که با حق التألیف همه چاپ‌های کتاب ایشان در این نشر حتی نیمی از آن تسویه نشد.
 
ضمن این‌که خارج از قرارداد فی‌مابین متأسفانه این نویسنده بدون کسب رضایت از ناشر همزمان کتاب‌هایش را در اختیار ناشری خارج از کشور نیز قرار دادند.
 
روابط عمومی نشر ثالث تصریح کرده است: همچنین ادعای ایشان درباره عدم اطلاع ایشان در چاپ دوم ملکان عذاب و نیز به چاپ سوم رسیدن این کتاب در نشر ثالث دروغ محض و به سادگی قابل اثبات است.
 
این روابط عمومی در پایان افزوده است: به رغم آن‌که نشر ثالث به مطرح شدن موضوع در رسانه‌ها و مجامع قضایی علاقه‌ای ندارد در صورتی که آقای ابوتراب خسروی بلافاصله نسبت به تکذیب و تصحیح گفته‌هایشان اقدام ننمایند در مجامع قانونی از ایشان شکایت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها