دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
«اسفار کاتبان» خسروی بعد از 15 سال تجدید چاپ می‌شود/ کتاب‌های موهومی که در انبار ناشر خاک می‌خوردند!

رمان «اسفار کاتبان» ابوتراب خسروی پس از 15 سال همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تجدید چاپ می‌شود.

خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: رمان «اسفار کاتبان» که 15 سال پیش منتشر شده بود امسال و همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی انتشارات گمان راهی بازار کتاب می‌شود.
 
وی افزود: «اسفار کاتبان» پس از 15 سال به چاپ پنجم خواهد رسید. من قراردادم را با نشر ثالث فسخ کردم و البته مشکلاتی نیز برای فسخ قرارداد داشتم اما در نهایت با جیب خالی حاضر شدم همه نسخه‌های کتابم را از ناشر بخرم چون ناشرم می‌گفت که کتاب‌هایت فروش نرفته و در انبار باقی مانده است.
 
این داستان‌نویس ادامه داد: وقتی ناشر دید که من برای خرید کتاب مصمم هستم ناچار شد قرارداد فسخ کتاب را بنویسد. ما که در زمینه نشر و چاپ کتاب‌هایمان این‌قدر تجربه داریم چنین بلاهایی سر کتابمان می‌آید پس خدا به داد جوان‌های کم سن و سال برسد.
 
نویسنده کتاب «دیوان سومنات» افزود: برخی ناشران از حسن نیت و کم اطلاعی ما نویسندگان سو استفاده می‌کنند و چه بسا زیرجلکی و بدون قانون کتاب‌های نویسندگان را تجدید چاپ می‌کنند و پولی به مؤلفانش نمی‌پردازند.
 
این برنده جایزه جلال آل‌احمد اضافه کرد: قبل از عید ناشر ارقامی نجومی به من می‌داد و می‌گفت کتابم فروش نرفته در حالی که یک نسخه از همان چاپ باقی نمانده بود از این‌رو شک کردم که ناشر کتابم را به شکل غیرقانونی چاپ می‌کند.
 
خسروی یادآور شد: کتاب «ملکان عذاب» نیز که بارها چاپ شده امسال چاپ دومش راهی نمایشگاه کتاب می‌شود. این کتاب هم حتی وقتی برنده شد از سوی ناشر بدون اطلاع من به چاپ‌های دوم و سوم رسید.
 
این رمان‌نویس گفت: به هر حال امسال هر دو کتابم را انتشارات گمان راهی بازار کتاب می‌کند و از این موضوع خوشحالم که دو کتابم بدون مشکل تجدید چاپ می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها