چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری» برترین‌های خود را معرفی کرد

داستان‌های برگزیده پنجمین دوره جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) داستان‌های برگزیده پنجمین دوره داستان کوتاه کوتاه پایداری در آیین پایانی این جشنواره که از عصر امروز، 26 فروردین 1394 با حضور داوران این جشنواره، رضا حاجی‌آبادی، برگزار کننده و میثم امرودی، معاون فرهنگی شهرداری تهران در حال برگزاری است، معرفی شدند.

بر اساس نظر هیات داوران، داستان «جا مانده» نوشته مطهره محمد‌پور میر از مازندران رتبه نخست، داستان «کوچه شهید» به قلم پویا نقی‌زاده از تهران رتبه دوم و داستان «تاب بازی» نوشته شهریار شفیعی از تبریز رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین داستان «بی‌بهانه» نوشته عابدین زارع با دریافت بیش از 400 رای از سوی مردم به عنوان اثر برگزیده مردمی معرفی شد.

داستان جا مانده: هم‌زمان با صفیر صلوات، مردم و مسئولین بالای پل رسیدند، الا مرد جانباز که پله برقی را افتتاح کرده بود.

داستان کوچه شهید: پدر هربار که از آدرس منزل را می‌پرسند، با افتخار نام تو را به زبان می‌آورم. کوچه شهید... .

داستان تاب بازی: تاب بازی/ آرزو بود/ برای دختری که پدرش/ دستهایش را در میدان مین جاگذاشته بود.

داستان بی‌بهانه : بابا مدام شانه می‌اندازد و گردن می‌کشد. خجالت می‌کشد توی عروسی‌‌ها شرکت کند. سال‌هاست ترکش لعنتی قلقلکش می‌دهد و بی‌بهانه رقصش می‌گیرد.

در این مراسم با حضور هیات داوران، حاجی‌آبادی و امرودی به نفرات اول تا سوم پنجمین جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری، علاوه بر تندیس جشنواره جایزه‌های پنج، سه و دو میلیون ریالی اهدا شد و برگزیده مردمی نیز هدیه یک‌ میلیون ریالی دریافت کرد.

نزدیک به 600 اثر به دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری راه یافت که از این میان 88 داستان کوتاه مورد تایید داوران و بر خروجی سایت هزاره ققنوس قرار گرفت. داوری این دوره از جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری، بر عهده جواد محقق، امیر سمامی، هادی خورشاهیان و یاسر سماوات (برگزیده دوره چهارم) بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها