چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
دو نشست تخصصی در حوزه تاریخ اجتماعی برگزار می‌شود

دو نشست تخصصی در حوزه تاریخ اجتماعی با عناوین «تاریخ اجتماعی و جامعه‌شناسی تاریخی؛ واگرایی‌ها و همگرایی‌ها» و «خواندن تصویر در مطالعات تاریخ اجتماعی: درنگی روش‌شناختی-آسیب‌شناختی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سلسله نشست‌های تخصصی تاریخ اجتماعی به کوشش انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

«تاریخ اجتماعی و جامعه‌شناسی تاریخی؛ واگرایی‌ها و همگرایی‌ها» عنوان نشست تخصصی است که با حضور دکتر محمدرضا جوادی یگانه، عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران دوشنبه 31 فروردین ساعت 16 و 30 دقیقه برپا می‌شود.

دکتر محمدرضا جوادی یگانه در سال ۷۰ در رشته پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه تهران قدم به عرصه علوم انسانی نهاد. پس از فارغ التحصیلی در سال ۷۴ تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه ادامه داد و این دوران را با رساله کارشناسی ارشد تحت عنوان «ایدئولوژی‌های سیاسی حاکم بر برنامه اول و دوم توسعه» به پایان رسانید. پس از آن تحصیلات خود را در گرایش برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد.

دوره دکتری را با دفاع از پایان نامه «دوراهی اجتماعی و عوامل موثر بر رفتار مردم در این موقعیت» با موفقیت به پایان رسید. وی از سال ۱۳۸۳ تاکنون دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. جامعه‌شناسی تاریخی، هویت و شخصیت ایرانی، جامعه‌شناسی ادبیات و خواندن و بازاریابی اجتماعی علائق پژوهشی و حوزه‌های تدریس وی را تشکیل می‌دهند.

سخنرانی بعدی این انجمن به «خواندن تصویر در مطالعات تاریخ اجتماعی: درنگی روش‌شناختی-آسیب‌شناختی» اختصاص دارد که توسط دکتر ابراهیم موسی پوربشلی، عضو هیات علمی بنیاد دایره‌المعارف اسلامی واکاوی می‌شود. این نشست نیز دوشنبه 7 اردیبهشت ساعت 16 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

دکتر ابراهیم موسی‌پور در رشته اديان و عرفان تطبيقي دکترا دریافت کرده است. تاریخ اجتماعی دین، انسان‌شناسی دین و دین عامیانه مهارت‌های تخصصی وی را شامل می‌شود. موسی‌پور، استاد مدعو دانشکده مجازی علوم حدیث است و تدریس درس مجازی آشنایی با ادیان توحیدی را به عهده دارد.

وی در دانشنامه طب اسلامی و طب سنتی فرهنگستان علوم زیر نظر علی‌اکبر ولایتی و دانشنامه زبان و ادب فارسی زیر نظر اسماعیل سعادت فعالیت دارد. موسی‌پور همچنین مدیر گروه تاریخ اجتماعی در بنیاد دایره‌المعارف اسلامی را برعهده دارد. «درباره يهود: بني اسراييل ،تورات و تلمود»، « انسان‌شناسی دین»، «یونگ، بوبر و تائوییزم» و... کتاب‌هایی است که وی به رشته تحریر درآورده است.

این نشست‌های تخصصی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، تالار باستانی پاریزی برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها