پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
مدیر انتشارات روایت فتح: دست‌نوشته‌های چاپ نشده‌ شهید آوینی منتشر می‌شوند

حسن علایی، مدیر انتشارات روایت فتح گفت: این انتشارات دست‌نوشته‌های چاپ نشده‌ای از شهید آوینی در اختیار دارد که در فرصت مناسب به چاپ می‌رسند.

حسن علایی، مدیر انتشارات روایت فتح در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره نحوه فعالیت این انتشارات در زمینه نشر آثار شهید آوینی گفت: حدود 15 اثر از دست‌نوشته‌های شهید آوینی تا سال 1388، یعنی پیش از آغاز فعالیت نشر واحه در موسسه انتشاراتی روایت فتح منتشر شدند. پس از راه‌اندازی این انتشارات توسط  مریم امینی، کتاب‌های شهید آوینی تقریبا توسط همین انتشارات چاپ می‌شدند.

وی با بیان این‌که حیات موسسه روایت فتح به حیات اندیشه‌های شهید آوینی وابسته است، گفت: بنابراین، تفکیک فعالیت‌های انتشارات موسسه انتشاراتی روایت فتح از اندیشه‌های شهید آوینی امکان‌پذیر نیست. متاسفانه با حذف نشر آثار شهید آوینی از فعالیت‌های انتشاراتی موسسه تاحدودی این اتفاق افتاد و همکارانمان کمتر به سمت اندیشه‌های وی حرکت کردند.

علایی در پاسخ به این سوال که آیا موسسه انتشاراتی روایت فتح آثار چاپ نشده‌ای هم از شهید آوینی در اختیار دارد؟ گفت: هر چند آثاری از دست‌نوشته‌های وی منتشر شده‌اند اما هنوز هم دست‌نوشته‌های چاپ نشده‌ای از شهید آوینی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، فکری، هنری و سیاسی در اختیار داریم که در قالب مناسبی تدوین شده‌اند و در فرصت مناسب به چاپ می‌رسند.

مدیر انتشارات روایت فتح افزود: اندیشه‌های شهید آوینی را متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و معتقدیم همه اندیشمندان جامعه می‌توانند در حوزه فکری او بنویسند. با همین هدف و به مناسبت سالروز شهادت وی تمامی آثار تصویری شهید آوینی را به 25 تا 30 درصد تخفیف در اختیار صاحب‌نظران و اندیشه‌ورزان جوان قرار می‌دهیم تا آثاری درباره شیوه تفکر و خط مشی شهید آوینی بسازند و بنویسند. البته در صورت تمایل همسر شهید آوینی این موسسه آمادگی دارد کتابی هم به روایت این بانو از همسر شهیدش منتشر کند.
 
وی همچنین درباره ورود موسسه فرهنگی، انتشاراتی روایت فتح در زمینه ترجمه آثار شهید آوینی اظهار کرد: تاکنون پیشنهادی برای ترجمه آثار شهید آوینی نداشته‌ایم اما موسسه انتشاراتی روایت فتح از سال گذشته فعالیت خود را برای ترجمه آثار پرفروش این انتشارات آغاز کرد. دیدگاه‌های شهید آوینی نیز در همین زمینه ترجمه خواهند شد.

در این باره بخوانید:
 
<span class=
بازخوانی آثار و شخصیت سیدمرتضی آوینی در آینه کتاب/ از «سید شهیدان اهل قلم» تا «همسفر خورشید»
همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، خبرگزاری کتاب ایران با استفاده از اطلاعات ثبت شده در «خانه کتاب» و «کتابخاته ملی ایران»، نگاهی بر آثار مکتوبی که در 3 سال گذشته، با موضوع شهید ...

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها