چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
حضور انتشارات «استادیار» با 150 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

فریدون کامران، مدیر انتشارات استادیار گفت: امسال با 150 عنوان کتاب در حوزه کمک درسی ابتدایی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهیم کرد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته‌ایم.

  مدیر انتشارات استادیار به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: 45 عنوان از این کتاب‌ها چاپ نخست است. مانند مجموعه 11 جلدی مربوط به ریاضیات پنجم دبستان نوشته آسیه معمار، مجموعه هشت جلدی ریاضیات ششم دبستان نوشته آسیه معمار و مجموعه ریاضیات چهارم ابتدایی نوشته زهرا گنجی‌زاده، مریم مشکینی و سکینه سلمانی.
 
وی افزود: البته با توجه به این‌که در سال‌های اخیر رویکرد آموزش و پرورش تغییر کرده و از کتاب محوری به سوی ابزار محوری رفته است؛ ما به‌جز انتشار کتاب‌های کمک درسی، ابزارهای آموزشی هم تولید می‌کنیم. ابزارهای آموزشی از جمله ضروریاتی است که در امر آموزش کودکان نقش بسزایی دارد و بچه‌ها به‌جای قلم و کاغذ از این ابزارها مانند چرتکه، کارت‌های نگاره، کارت‌های آموزشی و لوح معلم استفاده می‌کنند که در افزایش یادگیری آنها بسیار موثر است.
 
کامران گفت: متاسفانه فضایی که برای غرفه در نمایشگاه کتاب در اختیار ما قرار می‌دهند بر اساس تعداد کتاب‌هاست و ابزارها را درنظر نمی‌گیرند؛ درحالی‌که این ابزارها هم مانند کتاب‌های کمک آموزشی برای آموزش بچه‌ها ضرورت دارد و ما به فضای بیشتری در نمایشگاه نیاز داریم.
 
وی ادامه داد: به‌جز کمبود فضای غرفه‌ها، مشکل دیگری که داریم وضعیت تبلیغات دست‌اندرکاران نمایشگاه است. نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی برخی ناشران در نمایشگاه بالای سر غرفه‌های ناشران دیگر هم ما را دچار مشکل می‌کند هم مخاطبان را سردرگم می‌کند.
 
کامران در ادامه درباره میزان استقبال مخاطبان از نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های اخیر گفت: واقعیت این است که مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر سبب شده که جامعه سرگردان شود و مردم توانایی مالی برای خرید کتاب‌های مورد نظرشان را ندارند زیرا هم قیمت کتاب به دلیل افزایش قیمت کاغذ و ... افزایش پیدا کرده است و هم کتاب دیگر جزو اولویت‌های نخست مردم نیست. درنتیجه در سال‌های اخیر میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب نسبت به سال‌های گذشته مانند 77 و 76 بسیار کاهش یافته است و دیگر شاهد ازدحام مردم نیستیم. به همین دلیل میزان فروش ما هم به همین نسبت کاهش یافته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها