چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
«فلسفه شوپنهاور» برایان مگی به چاپ دوم رسید

کتاب «فلسفه شوپنهاور» نوشته برایان مگی با ترجمه‌ای از رضا ولی‌یاری به چاپ دوم رسید. چاپ نخست این کتاب سال گذشته منتشر شده بود. نویسنده این کتاب را برای فهم عامه مردم از فلسفه شوپنهاور به زبان ساده نگاشته است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)ـ کتاب «فلسفه شوپنهاور» نوشته برایان مگی، شارح انگلیسی تفکرات آرتور شوپنهاور، از مشهورترین فیلسوفانی آلمانی در تاریخ فلسفه است. این کتاب برای نخستین بار در ایران در پاییز سال گذشته با ترجمه رضا ولی‌یاری با شمارگان هزار و 600 نسخه و بهای 32 هزار و 500 تومان از سوی نشر مرکز منتشر شد. این کتاب به تازگی به چاپ دوم رسیده است.

مگی این کتاب را برای فهم عامه مردم از فلسفه شوپنهاور، به زبان ساده در دو بخش و 20 فصل نوشته است. عناوین فصل‌های بخش نخست کتاب به ترتیب عبارتند از: «زندگی شوپنهاور به مثابه پیش‌زمینه کار او»، «اهداف تبیین»، «سنت بزرگ»، «استدلال‌های بیشتر برای ایدئالیسم استعلایی»، «اعیان و اذهان»، «کالبدها و اراده‌ها»، «جهان همچون اراده»، «گل هستی»، «متافیزیک شخص»، «برخی انتقادات و مسائل» و «متعلقات و ملحقات».

همچنین عناوین فصل‌های بخش دوم کتاب نیز به این شرح است: «شوپنهاور و ایدئالیست‌ها»، «تاثیر شوپنهاور بر ویتگنشتاین»، «یادداشتی درباره شوپنهاور و آیین بودایی»، «شوپنهاور و واگنر»، «تاثیر شوپنهاور بر نویسندگان خلاق»، «گمانی درباره دیلن تامس»، «شهرت شوپنهاور در بستر تاریخی متغیرش» و «سوءفهم شوپنهاور».

مترجم در مقدمه خود اشاره کرده است که کتاب «فلسفه شوپنهاور» برایان مگی، مهم‌ترین و مفصل‌ترین کتاب نوشته شده به زبان انگلیسی در موضوع شرح فلسفه شوپنهاور است. این ترجمه در بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب فصل در سال گذشته (1392) به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

نشر مرکز دومین چاپ «فلسفه شوپنهاور» نوشته برایان مگی با ترجمه رضا ولی‌یاری را با شمارگان هزار نسخه، 608 صفحه و بهای 33 هزار و 800 تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است. برای مطالعه فایل PDF صفحات نخست این کتاب به این نشانی بروید.

برایان مگی، فیلسوف، نویسنده و شاعر انگلیسی است. از دیگر کتاب‌های ترجمه شده او به زبان فارسی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «مردان اندیشه: پدیدآورندگان فلسفه معاصر»، «فلاسفه بزرگ: آشنایی با فلسفه غرب»، «فلسفه نوین بریتانیا» و «سرگذشت فلسفه».

رضا ولی‌یاری نیز یکی از مترجمان تخصصی آثار شوپنهاور و کتاب‌های نگاشته شده درباره این فیلسوف است. کتاب «جهان همچون اراده و تصور» که مهم‌ترین کتاب شوپنهاور است برای نخستین بار با ترجمه ولی‌یاری در سال 1388 به فارسی ترجمه و منتشر شد.

«ریشه چهارگان اصل دلیل کافی» و «جهان و تاملات فیلسوف» هر دو نوشته شوپنهاور، «شوپنهاور» نوشته پاتریک ال گاردینر و «فریدریش نیچه» نوشته لی اسپينكز، نام شماری دیگر از ترجمه‌های منتشر شده رضا ولی‌یاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها