پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
۳ میلیون سند خطی در کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) نگهداری می‌شود

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) در دیدار با آیت الله علوی گرگانی گفت: سه‌میلیون سند با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، حجت‌الاسلام محمد صادقی امروز (13 اسفند) در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به برنامه‌هایی که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای بانوان انجام می‌شود بیان کرد: نمایشگاه هایی مانند عفاف و حجاب، دشمن‌شناسی و سبک زندگی برای بانوان در حال اجراست.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) بابیان اینکه در بخش فرهنگی معارف‌ اهل‌بیت (ع) را در قالب‌های به روز و جذاب برای مخاطبان و زائران برگزار می‌شود، افزود: کتابخانه حرم مطهر که تجهیزات آن در حال تکمیل است به‌زودی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

صادقی با اشاره به این‌که در حرم حضرت معصومه (س) شورای کتاب راه‌اندازی شده است یادآور شد: راه‌اندازی مرکز اسناد آستان از سال 91 آغازشده است و نسخ خطی زیادی که فقط در این مجموعه وجود دارد در حال بازتولید و در دسترس قرار گرفتن عموم است.

وی با اشاره به این‌که سه‌میلیون سند با قدمت بیش از 200 سال در این کتابخانه وجود دارد افزود: در سال‌های اخیر چاپ و نشر کتاب در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رشد چشمگیری داشته است.

صادقی بابیان این‌که اعتقادداریم حریم حرم و فعالیت‌های آن باید به سایر بلاد نشر پیدا کند عنوان کرد: انتشارات آستانه مقدس حضرت معصومه جزو معدود ناشران دیجیتال کشور است و تاکنون بیش از 100 نرم‌افزار تولیدکرده است که  برنامه‌های مختلف حرم را به صورت آرشیو در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که فیلم‌های کوتاهی در رابطه با حضرت معصومه (س) ساخته‌شده است گفت: تدوین کتاب فیلم‌نامه زندگی حضرت معصومه (س) نیز برای اولین بار انجام‌شده است و در حال تلاش برای ساخت سریال زندگی حضرت معصومه (س) هستیم.

در این دیدار همچنین آیت‌الله سید محمد‌علی علوی‌گرگانی، با اشاره به این‌که فعالیت مدیران و خادمان حرم بانوی کریمه اهل‌بیت (س) قابل قدردانی است اظهار کرد: باید مدیران این آستان مقدس به بخش بیرونی و ارتباط با سایر تولیت‌ها توجه بیشتر داشته باشند.

وی افزود: طلاب و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با برقراری ارتباط بین تولیت‌های داخل و خارج از کشور می‌توانند اختلاف‌های میان شیعیان و اهل سنت را به تدریج کاهش دهد و از بین ببرند.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که دولت باید به استان‌های مقدس اعتبارات بیشتری اختصاص دهد گفت: استان‌های که دارای مکان‌های با برکت و اماکن مقدس هستند، به اعتبارات و بودجه بیشتری نیاز دارند، از همین رو مناسب است دولت این اعتبارات را تامین کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: موقوفات آستان مقدس حضرت معصومه(س) باید در جای خاص خود مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها