چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
«روان درمانی کوتاه مدت مشارکتی با کودکان» به بازار نشر رسید

انتشارات ارجمند، تازه‌ترین کتاب خود را با عنوان «روان درمانی کوتاه مدت مشارکتی با کودکان» راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات ارجمند به تازگی نخستین چاپ کتاب «روان درمانی کوتاه مدت مشارکتی با کودکان» را در 9 فصل منتشر کرده است.
 
تازه‌ترین ایده‌های درمانی برای کار با کودکان و خانواده‌هایشان
این کتاب که نوشته متیو دی. سلکمن و ترجمه دکتر انوشه امین‌زاده است در 288 صفحه به مباحثی درباره روان‌درمانی کودکان، روان‌درمانی و مشاوره می‌پردازد.
 
فصل‌های این کتاب شامل عنوان‌هایی از جمله «بسط احتمالات»، «جلسه ارزیابی مشارکتی مبتنی بر توانایی های خانواده»، «مصاحبه برای تغییر»، «یافتن برازندگی»، «ملاقات جورج کنجکاو با دکتر سوس»، «بهترین را در کودکان به بار آورید»،«بهینه‌سازی همکاری درمانی در جلسه دوم و جلسات بعد»، «از سیاه‌چاله درمانی تا احتمالات» و «رویکرد درمانی مشارکتی کوتاه‌مدت مبتنی بر توانایی‌ها و فراسوی آن» است.
 
مؤلف کتاب در مقدمه آورده است که این کتاب شامل تازه‌ترین ایده‌های درمانی برای کار با کودکان و خانواده‌هایشان و نیز آخرین یافته‌ها از علم اعصاب بین فردی، پیامدهای روان‌درمانی و یافته‌های روان‌شناسی مثبت‌نگر است.
 
سه ویژگی خاص کتاب
 چهار بخش در زمینه آموزش مهارت‌های والدینی، کار مشارکتی با اعضای مدرسه و متخصصان کودکان، پیشنهادهای عملی برای رهایی از توقف درمان و خلق احتمالات در رابطه با کودکانی که وضعیت پیچیده و چالش برانگیزی دارند در این اثر ارائه شده است.
 
همچنین کتاب دارای سه ویژگی خاص شامل مثال‌های بالینی فرهنگی متعدد، 6 مثال بالینی کامل و طرح اولیه برنامه نظام‌مند تغییر است. هر یک از این 6 مثال به گونه‌ای مطرح شده است که خوانندگان احساس می‌کنند که در اتاق همراه روانشناس و بیمار نشسته‌اند و تمام فرآیند درمان را همان‌طور که هست تجربه می‌‎کنند.
 
نخستین چاپ کتاب «روان درمانی کوتاه مدت مشارکتی با کودکان» نوشته متیو دی. سلکمن و ترجمه دکتر انوشه امین‌زاده، با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 288 صفحه، به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها