دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
«IQ» رونمایی شد/ تلاش انجمن فرهنگی ـ هنری زنان ناشر  برای انتشار کتاب‌های جدید

رئیس انجمن فرهنگی ـ هنری زنان ناشر در آیین رونمایی از کتاب «IQ» با تأکید بر نیاز جامعه به کتاب‌های جدید گفت: از مهم‌ترین اهداف انجمن، تولید کتاب‌هایی با محتوای جدید و با رویکرد بومی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین رونمایی و جشن امضاء کتاب «IQ» پیش از ظهر امروز دوشنبه چهارم اسفند با حضور  مریم السادات ظهوریان، مدیرعامل «انجمن فرهنگی ـ هنری زنان ناشر» مریم جدلی، رئیس انجمن و مدیر انتشارات نغمه نواندیش، کتایون دانش،‌ مترجم کتاب «IQ»، حکیمه بابا‌خوان‌لو ویراستار کتاب، نادر قدیانی،‌ رئیس پیشین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و مدیر مسئول انتشارات قدیانی در دفتر «انجمن فرهنگی ـ هنری زنان ناشر» برگزار شد.
 
سابقه 40 ساله نویسنده در حوزه روان‌شناسی
کتایون دانش، مترجم کتاب «IQ» در این آیین گفت: کتاب «IQ» از پروفروش‌ترین کتاب‌های سال 2006 حوزه روان‌شناسی در آمریکاست. دکتر لولیز، نویسنده کتاب از پژوهشگران مطرح حوزه روان‌‌شناسی است که کتابش را براساس سابقه 40 ساله به رشته تحریر درآورده است.
 
وی با اشاره به مباحث کتاب ادامه داد: نویسنده در «IQ» به مباحثی مانند بهره‌هوشی اشاره کرده و معتقد است که‌ بهره‌هوشی،‌ ثابت نیست و قابلیت افزایش دارد. کتاب، سرشار از انواع تکنیک‌های روان‌شناسی است و در رفع افسردگی،‌ غلبه بر استرس،‌ اختلالات خواب و بالا بردن خلاقیت مؤثر است. تشریح انواع روش‌های تنفس با هدف برطرف کردن مشکلات روانی از دیگر بخش‌های این کتاب است.
 

تولید کتاب‌هایی با محتوای جدید و رویکرد بومی
در ادامه این آیین مریم جدلی، رئیس انجمن فرهنگی ـ هنری زنان ناشر و مدیر انتشارات نغمه نواندیش با اشاره به رویکرد انجمن در تولید کتاب‌های تألیفی اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف انجمن، تولید کتاب‌هایی با محتوای جدید و با رویکرد بومی است. به‌عنوان مثال تعداد کتاب‌های کمی درباره برخورد با کودکان مبتلا به سندرم وجود دارد.
 
وی درباره توجه انجمن به وضعیت کاغذ در کشور نیز افزود: با توجه به مشکلات کاغذ در کشور، انجمن تلاش دارد کتاب‌‌هایی با محتوای تکراری منتشر نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها