پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
فعالیت 470 کتابخانه حوزوی به‌صورت شبکه

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این‌که 470 کتابخانه حوزوی در حال فعالیت هستندکه به شکل شبکه‌ای با هم در ارتباط می باشد، گفت: بیش از 12هزار نسخه خطی و 24 هزار چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی حوزه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم،  حجت الاسلام و المسلمین عماد در دیدار صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این‌که کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد حوزه های علمیه متشکل از دو ساختمان آیت الله العظمی بروجردی در مسجد اعظم و آیت الله العظمی حائری در مدرسه فیضه است  گفت: برای غنا بخشی به اسناد علمی موجود در این کتابخانه، نیازمند همکاری کتابخانه ملی ایران هستیم.

وی با بیان این‌که بیش از 12هزار نسخه خطی و 24هزار چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی حوزه های علمیه وجود دارد عنوان کرد: همچنین این کتابخانه  250هزار جلد کتاب خطی در خود جایی داده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: ارائه خدمات پژوهشگران و محققان به بهترین شکل از سوی کتابخانه مرکزی حوزه صورت می گیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین عماد  ادامه داد: کتابخانه آیت الله العظمی حائری روزانه سه‌هزار و کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی دو هزار و 500 بازدید کننده دارد.

وی افزود: کتابخانه دیجیتال خوبی نیز در کتابخانه مرکزی حوزه در حال فعالیت است.

معاون پژوهش های حوزه با اشاره به این‌که اسناد علمی منحصر به فردی در کتابخانه مرکزی حوزه  وجود دارد یادآور شد: 470 کتابخانه حوزوی در حال فعالیت هستند که این کتابخانه‌ها به شکل شبکه‌ای با هم در ارتباط هستند.

 دکتر صالحی امیری امروز صبح پنجشنبه 30 بهمن به منظور دیدار و گفت‌وگو با مراجع، علما و مسئولان حوزه علمیه قم به این شهر سفر کرده است.

 رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی  ایران ابتدا با حضور در دفتر نماینده آیت الله العظمی سیستانی در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی به برخی  مسائل مرتبط با توسعه کتابخانه ها پرداخت.

وی در این سفر همچنین با آیات عظام  وحید خراسانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم دیدار و گفت و گو  کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها