شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
مستندنگاری مدارس و حمام‌های تاریخی شهر اصفهان در راه است

مجموعه سه جلدی «مستند نگاری مدارس تاریخی شهر اصفهان» و مجموعه دو جلدی «مستند نگاری حمام‌های تاریخی اصفهان» جدیدترین پژوهش‌های لیلا پهلوان زاده، برگزیده سی و دومین دوره جایزه کتاب سال در بخش معماری است که تا پایان امسال (1393) منتشر می‌شوند.

لیلا پهلوان زاده به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مجموعه سه جلدی «مستند نگاری مدارس تاریخی شهر اصفهان» و همچنین کتاب دو جلدی «مستند نگاری حمام‌های تاریخی شهر اصفهان» جدیدترین پژوهش‌های من است که تا پایان ماه آینده (اسفند 1393) از سوی انتشارات «معمارخانه باغ نظر» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: دومین انتشار مجموعه هشت جلدی «گنجينه فرهنگ آثار معماری ایران» نیز چندی پیش از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اصفهان منتشر شد. این مجموعه در سی و دومین جایزه کتاب سال ایران که مراسم اختتامیه آن، یکشنبه هفته گذشته، 19 بهمن 1393 در سالن اجلاس سران برگزار شد، جایزه اثر برگزیده در بخش معماری را به خود اختصاص داد.

پهلوان زاده همچنین اضافه کرد: محتوای این مجموعه هشت جلدی با عنوان کلی «گنجینه فرهنگ آثار معماری ایران» درباره معماری صنعتی ایران است. نخستین بخش این مجموعه در پنج جلد به معماری استان اصفهان اختصاص دارد. «معماری صنعتی معاصر ایران: استان اصفهان» عنوان مجلدات اول و دوم این مجموعه است. همچنین «اسناد و روزنامه‌های کارخانه‌های اصفهان» عنوان مجلدات سوم، چهارم و پنجم این مجموعه است.

این محقق درباره دیگر مجلدات «گنجینه فرهنگ آثار معماری ایران» گفت: دو جلد ششم و هفتم این مجموعه به معماری صنعتی استان یزد اختصاص دارد و در نهایت جلد هشتم و پایانی آن نیز درباره کارخانه‌های مرمت شده ایران و جهان است.

پهلوان زاده در پایان گفت: چاپ نخست این مجموعه در سال گذشته با شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات «معمارخانه باغ نظر» منتشر شده بود و اکنون پس از گذشت نزدیک به یک سال از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اصفهان تجدید چاپ شد.

مجموعه هشت جلدی «گنجينه فرهنگ آثار معماری ایران» تالیف لیلا پهلوان زاده در سی و دومین دوره جایزه کتاب سال در بخش معماری به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. این مجموعه از سوی انتشارات «معمارخانه باغ نظر» در سال گذشته (1392) منتشر شده بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها