جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
چاپ بیش از 900 متن آموزشی در پژوهشگاه امام صادق (ع)

رئیس پژوهشگاه امام صادق (ع) از چاپ بیش از 900 متن آموزشی در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم مراسم تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان برتر در حوزه علوم اسلامی و انسانی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) وابسته به نمایندگی ولی فقیه در سپاه ، پنجشنبه (شانزدهم بهمن ماه) با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی در ساختمان حکمت این پژوهشگاه در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام عرب‌پور رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: نزدیک به یک سال است مرکز تحقیقات اسلامی پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع) به پژوهشگاه ارتقا پیدا کرده است که از بُعد تخصصی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی دارای مجوز بوده و در امر کاری و تدابیر، تحت امر نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: این پژوهشگاه شامل چهار پژوهشکده علوم سیاسی، الهیات و معارف اسلامی، مطالعات اجتماعی و همچنین امنیتی و دفاعی است و یک اندیشکده آینده پژوهی و مطالعات راهبردی نیز در این پژوهشگاه تشکیل شده است.

عرب‌پور اضافه کرد: انتشارات زمزم هدایت یکی از زیر مجموعه‌های پژوهشگاه است.

وی با اشاره اصلی‌ترین ماموریت پژوهشگاه امام صادق (ع) گفت: پاسخگویی به نیازهای آموزشی و مطالعاتی نیروهای مسلح هدف اصلی این پژوهشگاه است که در کنار آن اگر مطالباتی از بیرون باشد، پاسخگوی آن خواهیم بود.

رئیس پژوهشگاه امام صادق (ع) ابراز کرد: از شروع تاسیس پژوهشگاه تا کنون بیش از 900 متن آموزشی به چاپ رسیده است و بیش از 500 متن مطالعاتی نیز در بازار نشر توزیع شده است.

وی یادآور شد: از مجموعه آثار منتشر شده 136 اثر درباره قرآن و 11 اثر در زمینه نماز است.

رونمايي از چند اثر پژوهشگران اين پژوهشگاه از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.

در پایان این مراسم پژوهشگران برتر پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها