جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
اهدای 4000 جلد کتاب به کتابخانه مستقل امام جعفر صادق(ع) آباده

سید محمدکاظم موسوی، مدیر و موسس کتابخانه عمومی مستقل امام جعفر صادق(ع) شهرستان آباده از اهدای چهار هزار جلد کتاب از سوی آیت الله سید احمد موسوی، امام جمعه آباده طشک به این کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سیدمحمدکاظم موسوی، مدیر و موسس کتابخانه مستقل امام جعفر صادق(ع) شهرستان آباده از اهدای چهار هزار جلد کتاب از سوی آیت الله سید احمد موسوی، امام جمعه آباده طشک، خبر داد و گفت: در حال حاضر در این کتابخانه حدود 25 هزار جلد کتاب در همه حوزه‌ها داریم که از این تعداد افزون بر هزار جلد مربوط به کودکان و نوجوانان است.
 
وی افزود: چندی پیش آیت الله سيداحمد موسوي، امام جمعه آباده طشك، كتابخانه شخصي خود را كه شامل چهار هزار جلد كتاب در زمينه‌هاي مختلف است به كتابخانه مستقل حضرت امام جعفرصادق(ع) وقف کرد.
 
موسوی گفت: این کتاب‌ها در قالب موضوعاتی مانند علوم قرآني(تفسير)، ادبيات فارسي(حافظ نامه _ حافظ شناسي _ ديوان اشعار)، كتب روايي ( الغدير _ بحارالانوار ) و نيز كتاب‌هایی در زمينه فقه اهل البيت و اصول است كه برخي از اين نسخ چاب سنگي است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر آباده فقط دو کتابخانه وجود دارد که یکی از آنها دولتی و زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها و دیگری مستقل است. کتابخانه دولتی با این‌که زیرنظر نهاد کتابخانه‌هاست حدود 16 سال است که ساختمان مستقلی ندارد و در منزلی اجاره‌ای اداره می‌شود؛ کتاب‌هایش هم قدیمی  است و جاذبه‌ای برای نسل امروز ندارد.
 
موسوی افزود: درنتیجه من از روی احساس وظیفه‌ و با هزینه شخصی‌ام به تاسیس این کتابخانه‌ برای استفاده عموم اقدام کرده‌ام و ساختمان و کتاب‌های موجودش را هم خود در حد توان تامین کرده‌ام. چنین برنامه‌های اهدای کتاب از سوی بزرگان و اندیشمندان و یا دست‌اندرکاران و مسئولان جامعه می‌تواند گام مفید و موثری برای تجهیز این کتابخانه و بالا بردن میزان دسترسی افراد، در این شهرستان محروم به کتاب و گسترش کتابخوانی باشد.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها