سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
قدردانی از مدیرمسئول مجله «جهان کتاب» و خبرگزاری کتاب ایران در سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه/ اسامی خبرنگاران برگزیده

درآئین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه که با حضور دکتر سید عباس صالحی ، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از «مجید رهبانی» مدیرمسئول نشریه «جهان کتاب» و محمدرضا اسدزاده، مدیر و سردبیر خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و نیز خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال در حوزه کتاب قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این مراسم که برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سید فرید قاسمی مورخ و مدیر مرکز کتاب پژوهی ایران، مجید جلیسه مدیرعامل خانه کتاب و حسن مهرابی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت مطبوعاتی حضور داشتند، از «مجید رهبانی» مدیرمسئول مجله «جهان کتاب» به عنوان فعال پیشکسوت در دو دهه فعالیت در حوزه رسانه کتاب قدردانی شد.

همچنین در این جشنواره از تلاش های محمدرضا اسدزاده، مدیر و سردبیر خبرگزاری کتاب ایران به عنوان خبرگزاری تاثیرگذار در حوزه کتاب تقدیر شد.

در این جشنواره آثاری در ۸ رشته گزارش، گفتگو، یادداشت و مقاله، معرفی كتاب، گزارش رادیویی، گزارش تلویزیونی، وبلاگ‌نویسی و فعالیت نوشتاری در شبکه‌های اجتماعی برگزیده شده‌اند. رشته «خبر» هم که تنها یک اثر برای داوری در آن ارسال شده بود، برگزیده‌ای نداشت.

 اسامی روزنامه نگاران و خبرنگاران برگزیده‌ در بخش‌های مختلف سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه به شرح زیر است:

بخش گفت‌وگو
الهه خسروی یگانه، از پایگاه خبری «خبر آنلاین»
زهره کهندل، از روزنامه قدس
نفیسه اسماعیلی، از خبرگزاری فارس
 
بخش گزارش
عترت اسماعیلی، از نشریه کتاب هفته
هادی حسینی‌نژاد، از خبرگزاری ایلنا
 
بخش معرفی کتاب
علی اکبر شیروانی، از روزنامه اعتماد
نسرین قربانی، از روزنامه ایران
فریدون مجلسی، از روزنامه اعتماد
 
بخش برنامه‌های تلویزیونی
علیرضا حائری، تهیه کننده برنامه کتابنامه در شبکه 4
مهسا ملک مرزبان، مجری برنامه کتابنامه
 
بخش وبلاگ‌ها
مانی شهریر، مدیر وبلاگ چی بخوانیم از سایت جیره کتاب
 
بخش فعالیت‌های رسانه‌‌ای در شبکه‌های اجتماعی
مصطفی قوانلو قاجار، نویسنده اینستاگرام کتابدونی
 
خبرنگاران فعال در بیست و دومین دوره هفته کتاب
کمال صادقی، از خبرگزاری مهر
میترا لبافی، از صدا و سیما

* رشته‌های «خبر» و «برنامه رادیویی» برگزیده نداشتند

سخنان دبیر سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه

مناف یحیی‌پور، دبیر سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی اظهار کرد: این دوره از جشنواره کتاب و رسانه باید در بیست و دومین دوره هفته کتاب برگزار می‌شد اما بنا به دلایلی برگزاری آن به تأخیر افتاد. این تأخیر را به فال نیک گرفتیم و سعی کردیم به کیفیت کار لطمه‌ای وارد نشود.
 
وی ادامه داد: داوران سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در دو مرحله کار ارزیابی خود را آغاز کردند. تمام تلاش دکتر ضرغامی و دوستانشان این بود که داوران از گرایش‌های مختلف و خبرگزاری‌ها و نشریات مختلف انتخاب شوند تا شائبه‌ای به وجود نیاید.
 
دبیر سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه افزود: در این دوره از جشنواره کتاب و رسانه در رشته‌های خبر و برنامه رادیویی، برگزیده نداشتیم. همچنین در این دوره متأسفانه شاهد حضور نویسندگان، خبرنگاران و رسانه‌های بسیار فعال عرصه کتاب نبودیم.
 
اسامی داوران این جشنواره:
محمدرضا رستمی، مصطفی وثوقی‌کیا، شهریار شمس، خانم آقایی، خانم نراقی، خانم دانش‌آشتیانی، خانم فقفوری

اسامی داوران مرحله نهایی:
زهرا حاج محمدی، یونس شکرخواه، حسن نمک‌دوست، جواد محقق، افشین امیرشاهی، علیرضا بهرامی و سید عبدالجواد موسوی
 
آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه امروز (14 بهمن‌ماه) در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدفرید قاسمی، نویسنده و مورخ مطبوعات ایران و مدیر مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب، مجید غلامی‌ جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، برزین ضرغامی، دبیر بیست و دومین دوره هفته کتاب و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها