دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
باز چاپ «ویتگنشتاین، متفکر زبان و زمان» با مقالاتی از داوری‌اردکانی و دیباج

چاپ دوم کتاب مجموعه مقالات «ویتگنشتاین، متفکر زمان و زبان» به دبیری محمد میلانی به زودی از سوی نشر کلمه منتشر می‌شود. مقاله‌ای از داوری اردکانی به عنوان مقدمه کتاب و مقاله‌ای نیز از سیدموسی دیباج در این مجموعه وجود دارد.

یوسف انصاری، مدیر روابط عمومی انتشارات کلمه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: مجموعه مقالات «ویتگنشتاین، متفکر زبان و زمان» برای نخستین بار در سال 1384 با مقدمه‌ای از رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم، منتشر شده بود. نظر به اینکه این کتاب در دانشگاه‌های مختلف به عنوان منبع درسی برای دانشجویان رشته فلسفه معرفی شده و اکنون نیز در بازار نشر نایاب است، نشر کلمه بر آن شد که این کتاب را با ویرایش جدید و تغییراتی که توسط دبیر مجموعه بر آن اعمال شده است به چاپ مجدد برساند.

وی افزود: پیش از این کتاب «ویتگنشتاین متفکر زبان و زمان» از سوی نشر مهرنیوشا و با همکاری مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها به چاپ رسیده بود که با توجه به غیر فعال شدن ناشر مذکور و نیز اهمیت کتاب در میان کتاب‌هایی که در باب تفکر ویتگنشتاین موجود است، نشر کلمه برآن شد تا این کتاب را با تغییرات و ویرایش جدید به چاپ برساند.

انصاری درباره تغییرات چاپ جدید این کتاب نسبت به انتشار قبلی آن گفت: محمد میلانی دبیر مجموعه یکی از مقالات کتاب قبلی را به دلیل خوش‌خوان نبودن و ضعف ترجمه آن حذف و  مقاله‌ای تألیفی از دکتر موسی دیباج، استاد گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و مترجم کتاب «درباره یقین» ویتگنشتاین به آن اضافه کرده است.

مدیر روابط عمومی نشر کلمه اضافه کرد:‌ همچنین دبیرمجموعه بر اساس آخرین معادل سازی‌ها در تفکر ویتگنشتاین، کتاب را از نو ویرایش کرد. این کتاب برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد ارسال شده و در نمایشگاه کتاب سال آینده (اردیبهشت 1394) به مخاطبان عرضه می‌شود.

 انصاری در پایان گفت: این کتاب با مقدمه دکتر رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم کشور و مقالاتی از بزرگترین ویتگنشتاین شناسان معاصر جهان با ترجمه هدایت علوی تبار، مینو حجت، محمد فیروزکوهی، محمد میلانی و علی امیر فراهانی منتشر می‌شود. همچنین کتابشناسی کامل و به‌روزی نیز از ویتگنشتاین به فارسی (شامل کتاب‌های منتشر شده تا پایان سال 1393، در انتهای کتاب درج شده است.

نخستین چاپ کتاب «ویتگنشتاین: متفکر زبان و زمان» در سال 1384 با شمارگان هزار و 500 نسخه، 210 صفحه و بهای چهار هزار تومان از سوی انتشارات مهرنیوشا با همکاری مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی تمدن‌ها در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

برای مطالعه فایل صفحات نخستین چاپ اول این کتاب (به همراه مقدمه دکتر داوری اردکانی) اینجا را کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها