پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
قدردانی از 36 پژوهشگر و ناشر در اختتامیه شانزدهمین دوره کتاب سال حوزه

مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره کتاب سال حوزه در قم برگزار و طی آن از 36 پژوهشگر و ناشر برگزیده حوزوی قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه ظهر امروز با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، معاونان وی و جمعی از استادان و پژوهشگران حوزوی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام حقی دبیر این همایش سخنرانی کردند.

تجلیل از دو پژوهشگر و محقق برجسته حوزوی یکی از بخش‌های این همایش بود. نخست از آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به دلیل 70 سال تلاش مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر در تالیف کتاب‌های پژوهشی در دانش‌‌های مختلف حوزوی تجلیل شد که فرزند او به نمایندگی از این مرجع تقلید لوح تقدیر را دریافت کرد. دیگر شخصیتی که در این همایش به عنوان محقق برجسته حوزوی مورد تقدیر قرار گرفت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا حسینی جلالی حائری بود که عمر خود را در راه تدوین تالیفات پژوهشی در حوزه‌های علمیه نجف و قم صرف کرده است. 

همچنین در ادامه با اهدای لوح و جوایزی از 36 نفر از صاحبان آثار پژوهشی برتر در حوزه‌های علمیه و ناشرانی که اقدام به چاپ و انتشار آثار برگزیده کرده بودند تجلیل شد.

رونمایی از پنج مورد سند اولویت نیازسنجی حوزه‌های علمیه یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود. تفسیر و قرآن، اقتصاد اسلامی، علوم تربیتی، مناسبات دین و روانشناسی و ادبیات موضوع این پنج سند نیازسنجی اولویت‌های پژوهشی بود که با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری، معاونان وی و مدیران انجمن‌های علمی حوزه رونمایی شدند.

همایش کتاب سال حوزه تاکنون 16 دوره برگزار شده و در هر سال، جمعی از پژوهشگران و محققان برجسته حوزوی مورد تجلیل قرار گرفته‌اند و همچنین در هر دوره، از یک شخصیت برجسته حوزوی که دارای تالیفات پژوهشی گوناگون در زمینه دانش‌های مختلف حوزوی بوده قدردانی شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها