چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
کتابفروشی افق میزبان کامبیز درمبخش در مراسم «رقص قلم»/ ارائه کتاب‌های درمبخش با 20 درصد تخفیف

کامبیز درمبخش در مراسمی با عنوان «رقص قلم» کتاب‌های خود را برای علاقه‌مندانش امضاء می‌کند. کتابفروشی افق که میزبان این مراسم است کتاب‌های این کاریکاتوریست پیشکسوت را با 20 درصد تخفیف ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جشن امضای آثار کامبیز درمبخش با عنوان «رقص قلم» امروز چهارشنبه 17 دی‌ماه از ساعت 17 در کتابفروشی افق برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و علاقمندان آثار این کاریکاتوریست پیشکسوت برگزار می‌شود، امکان گفت‌وگوی رو در رو با وی نیز برای علاقمندان فراهم خواهد بود.

همچنین بر اساس گفته مسئولان کتابفروشی افق، کتاب‌هایی که از کامبیز درمبخش از انتشارات افق و در این فروشگاه ارائه شده با 20 درصد تخفیف ارائه خواهد شد که شامل عناوینی شامل «المپیک خنده»، «سمفونی خطوط»، «میازار موری که دانه کش است»، «مینیاتورهای سیاه»، «اگر داوینچی مرا می‌دید» و «فرشته‌ها از کجا می‌آیند» هستند.

کامبیز درمبخش متولد سال ۱۳۲۱ درشیراز و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران است. او از پیشکسوتان هنر کاریکاتور در ایران به‌شمار می‌رود و در کار خود صاحب سبک است.

درمبخش از ۱۵ سالگی همکاری خود را با نشریات ایرانی از جمله توفیق شروع کرد و با دیگر مطبوعات ایرانی و خارجی همچون نیویورک تایمز، اشپیگل، نبل اشپالتر و... کارش را ادامه داد. در مجموع بیش از ۴۷ سال با مطبوعات صاحب نام ایران و جهان همکاری مستمر داشته و مدّتی نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هنر کاریکاتور را تدریس کرده‌است.

این هنرمند بیش از ۳۲ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و در ۳۰ نمایشگاه جمعی داخلی و خارجی حضور داشته‌است.

او برنده جایزه اول از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین‌المللی جنبی دیگر بوده و داور مدعو چند نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور بوده است. او همچنين نشان شواليه را از دولت فرانسه در آبان سال ١٣٩٣ دريافت كرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها