دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
حضور جدی ناشران سوری در نمایشگاه کتاب حوزه دین

رئیس انتشارات دارناصیف سوریه گفت: به دلیل اهمیت نمایشگاه کتاب حوزه دین در قم با تمام توان در این نمایشگاه شرکت کردیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، جمال محمد ناصیف، رئیس انتشارات دارناصیف سوریه با اشاره به کتاب‌های عرضه شده این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حوزه دین در قم اظهار کرد: ما در این نمایشگاه بیش از هزار و 300 عنوان کتاب را عرضه کردیم که این کتاب‌ها در موضوعات مختلفی همچون علوم قرآنی، حدیث، فلسفه، تاریخ، ادبیات عرب، فقه، دائره المعارف و دوره مجلات است. ما این کتاب‌ها را از کشورهای مصر، سوریه و لبنان به این نمایشگاه آوردیم و با توجه به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب حوزه دین در قم، با تمام توان خود در این نمایشگاه شرکت کردیم و با تعطیل کردن فروشگاه‌هایمان در کشورهای مختلف، در قم حضور پیدا کردیم.

وی عنوان کرد: مخاطبان اصلی کتاب‌های ما طلاب علوم دینی، دانشجویان و استادان دانشگاه هستند و این نمایشگاه فرصتی را به وجود آورد است تا این افراد در قم از آخرین کتاب‌های منتشر شده در جهان عرب مطلع شوند. ما در نمایشگاه قم کتاب‌های منتشر شده در حوزه ادبیات فارسی در جهان عرب را هم عرضه کردیم.

رئیس انتشارات دارناصیف سوریه تبلیغات بیشتر برای نمایشگاه را ضروری دانست و افزود: محل نمایشگاه کتاب قم در مکان خوبی است و موقعیت مکانی این نمایشگاه بهتر از نمایشگاه تهران است، اما لازم است در کنار تبلیغات تلویزیونی و شهری از مؤسسات و شخصیت‌ها هم دعوت شود تا به این نمایشگاه بیایند و ناشران کشورهای عربی فروش بیشتری داشته باشند تا شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی برای آنها سودآور باشد.

جمال محمد ناصیف با اشاره به تأثیر تحولات سوریه بر ناشران این کشور گفت: با وجود ناآرامی‌ها در سوریه، ناشران این کشور به کار خود ادامه می‌دهند و هنوز در این کشور کتاب چاپ می‌شود، اما فعالیت صنعت نشر در سوریه کمتر از گذشته شده است. به دلیل افزایش قیمت دلار در سوریه، فروش ناشران این کشور کم شده است و آنها برای فروش کتاب‌های خود به کشورهای دیگر همچون مصر و لبنان روی آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط