شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
«قزوینی» همراه با «فرهنگ اعلام شهدای استان قزوین» رونمایی شد

آیین رونمایی از دو کتاب «قزوینی» و «فرهنگ اعلام شهدای استان قزوین» برپا شد. مشاور فرهنگی استاندار قزوین ذز این مراسم راه شهدا را امن‌ترین راه برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

حسن شکیب‌زاده، نویسنده کتاب «قزوینی» در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از برپایی آیین رونمایی این کتاب و کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان قزوین» خبر داد و گفت: این کتاب  در بر دارنده سرگذشت سرداران، امیران و شهدای استان قزوین است که به کوشش پژوهشگران معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نوشته شده است.

به گفته وی، «فرهنگ اعلام شهدای استان قزوین» با دو هزار و 762مدخل، یکی از مجموعه کتاب‌های فرهنگ اعلام شهدای سراسر کشور است که شامل زیست‌نامه کوتاه شهدای استان در فاصله سال‌های 1350 تا 1385 است. نگرش زندگی شهیدان دوران مبارزات انقلاب اسلامی سال 1342 و پس از آن تا به امروز و ارائه آن به محققان، اندیشمندان و علاقه‌مندان تاریخ معاصر از اهداف تدوین فرهنگ اعلام شهیدان است.

این عضو معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین درباره دیگر اهداف تدوین این اعلام توضیح داد: گردآوری و ثبت اطلاعات مستند از شهدای یاد شده در قالب زندگینامه‌هایی کوتاه و مفید با شیوه نگارش ساده و به دور از توصیف، آرایه‌های ادبی و ارزش داوری و تهیه مجموعه‌ای مرجع و مستند که بتواند نیازهای پژوهشی و اطلاع رسانی از مداخل مورد نظر را فراهم سازد، از دیگر اهداف انتشار این کتاب است.

شکیب‌زاده افزود: در این آیین که حجت الاسلام باریک بین، امام جمعه موقت قزوین، محمد علی حضرتی، مشاور فرهنگی استاندار قزوین، حقایق‌پور، مدیر کل بنیاد استان قزوین، شهروش، قائم مقام بنیاد تهران بزرگ و برخی همرزمان شهید حمید قزوینی حضور داشتند، مشاور فرهنگی استاندار قزوین به بیان ویژگی‌های شهید قزوینی پرداخت و راه شهدا را امن‌ترین راه برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها