دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
مرحوم طهوری بر من تاثیر بسیاری داشت/ ماندگاری کتابی کاهی و ته‌دوز درباره ملانصرالدین

حسین مفید، مدیر انتشارات مفید در ششمین نشست از سلسله نشست‌های «تاریخ شفاهی کتاب» گفت: من در کارم از مرحوم طهوری، موسس انتشارات طهوری بسیار تاثیر گرفتم و به کارهای او توجه می‌کردم زیرا او فردی بود که به انسان آرامش می‌بخشید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ششمین نشست از سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی کتاب که توسط مرکز کتاب‌پژوهی ایران برگزار می‌شود به قدردانی از حسین مفید، مدیر انتشارات مولی اختصاص داشت. این نشست با حضور نصرالله حدادی و احمد طهوری، مدیر انتشارات طهوری دوشنبه یکم دی‌ماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار شد.
 
 حدادی که طبق روال دیگر جلسات دبیری این نشست را به عهده داشت، به سابقه آشنایی خود با حسین مفید، مدیر انتشارات مولی اشاره کرد و گفت: من از اواخر آبان ماه سال 1357 با مفید آشنا شدم و بیش از 37 سال افتخار دوستی با او را دارم. او از آن سال‌ها تاکنون کاری را خارج از قاعده فکری خود انجام نداده و بر اساس آن تفکر کرده است.
 
مدیر انتشارات مفید که علاوه بر کتابفروشی و کار نشر در زمینه معماری هم فعالیت دارد، بیان کرد: من در کارم از مرحوم طهوری، موسس انتشارات طهوری بسیار تاثیر گرفتم و به کارهای او توجه می‌کردم زیرا او فردی بود که به انسان آرامش می‌بخشید.
 
وی به ته‌دوز بودن کتاب‌های خود حتی در کتاب‌های با تعداد صفحات کم اشاره کرد و گفت: من کتابی درباره داستان‌های ملانصرالدین دارم که با کاغذ کاهی چاپ شده و ته‌دوز است. اگر انتهای کتاب دوخته شده باشد، بعد از گذشت سال‌ها باز هم به خوبی حفظ می‌شود و باقی می‌ماند.
 
گزارش تکمیلی این نشست به زودی منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها