دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
وطن‌خواه: ترویج و تبلیغ کتاب های دفاع مقدس هدفمند نیست

وطن‌خواه، مسوول نشر شاهد در استان آذربایجان غربی معتقد است که اقدام‌های فرهنگی در حوزه کتاب دفاع مقدس هدفمند نیست و می‌توان با راه‌اندازی مسابقه‌های کتابخوانی مردم را با فرهنگ دفاع مقدس انس داد.

هادی وطن‌خواه، مسوول نشر شاهد و کارشناس اداره تبلیغات این انتشارات در استان آذربایجان غربی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چگونگی فعالیت این واحد توضیح داد: این مرکز انتشاراتی در سطح آذربایجان شرقی، 70‌هزار مشترک دارد که هر ماه 5 هزار و 900 نشریه شاهد در چهار گروه نشریات شاهد (کودک، نوجوان، جوان و یاران شاهد) در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کتاب‌های پرفروش اداره انتشارات شاهد استان آذربایجان غربی با نام‌های «آقای شهردار»، «کسی که هیچ‌وقت گم نمی‌شود» و «ساعت‌های مچی» در باره دلیل بسته شدن فروشگاه نشر شاهد در شهر ارومیه توضیح داد: حدود چهار سال از بسته شدن این فروشگاه به دلیل کمبود بودجه می‌گذرد و بیشتر آثار نشر شاهد از طریق هدیه به اداره‌ها و یادواره‌ها توزیع می‌شوند.

وطن‌خواه مخاطبان و مراجعات اصلی فروشگاه نشر شاهد را پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت و دانشجویان ادبیات پایداری دانست و تصریح کرد: بدیهی است که راه‌اندازی مجدد فروشگاه نشر شاهد ضروری است اما این تنها راه نزدیک کردن مردم به آثار حوزه دفاع مقدس نیست.

مسوول نشر شاهد آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجم بالای کاری که برای ایثارگران در این بنیاد انجام می‌شود، اقدامات فرهنگی خوبی صورت گرفته است اما متاسفانه هدفمند نیست. می‌توان با راه اندازی مسابقه‌های کتابخوانی، خاطره‌نویسی و... در این زمینه مردم را با فرهنگ و آثار حوزه دفاع مقدس انس داد.

وی افزود: باید کوشید که مردم خودشان به نشر و نگارش آثار حوزه دفاع مقدس رغبت کنند و  برای این امر می‌توان دوره‌های داستان‌نویسی هم برگزار کرد. چهار سال پیش مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس در مدارس شهر ارومیه برگزار شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت اما حتی بودجه‌ای برای هدیه دانش‌آموزان درنظر گرفته نشد. به دلیل نبود حمایت‌های لازم، کار‌های تخصصی چندانی در این حوزه انجام نمی‌شود. پخش تراکت و نصب پوستر هم از شمار اقدام‌هایی هستند که فقط با هدف ارایه گزارش کاری صورت می‌گیرند و نمی‌توانند راهگشا باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها