یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
مدیر انتشارات دنیای جغرافیای سحاب از انتشار کتاب پدربزرگش خبر داد

غلامرضا سحاب، مدیر انتشارات دنیای جغرافیای سحاب از انتشار کتابی با عنوان «تاریخ خجسته» خبر داد و گفت: این کتاب نوشته پدربزرگم ‌ابوالقاسم سحاب، آغازگر تحول در جغرافیای ایران است و تاریخ روزشمار ایران از 1275 هجری شمسی تا 1315 را دربردارد.

غلامرضا سحاب از کتاب‌های در دست انتشار این موسسه به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «تاریخ خجسته» از کتاب‌هایی به‌شمار می‌آید که به‌زودی منتشر می‌شود. این کتاب نوشته پدربزرگم ‌ابوالقاسم سحاب، آغازگر تحول در جغرافیای ایران است و تاریخ روزشمار ایران از 1275 هجری شمسی تا 1315 را دربردارد.

مدیر انتشارات دنیای جغرافیای سحاب ادامه داد: این کتاب که سال‌هاست بر آن کار شده اما تا به حال به چاپ نرسیده است. 250 تصویر به کتاب اصلی اضافه شده و به شکل مستند چاپ خواهد شد.

وی افزود:«تاریخ خجسته» را می‌توان اثر مهم مرجعی دانست که مشتمل بر حدود 400 است، 100 صفحه درباره آثار ابوالقاسم سحاب (55 کتاب که همه آنها جزو نسخ خطی هستند) و بقیه مطالبی درباره تاریخ ارائه می‌دهد.

 سحاب به کتاب دیگری که در دست چاپ دارد اشاره کرد و گفت: «اصول جغرافیا» تالیف  محمدصفی‌خان با عنوان قدیمی «جغرافیا» کتابی است که در مرحله فیپا قرار دارد و به زودی به چاپ خواهد رسید. این کتاب برای نخستین‌بار در سال 1316 هجری قمری به چاپ رسیده که در چاپ جدید آن قرار است مطالبی درباره کتاب‌های جغرافیایی در دوره قاجاریه اضافه شود.

مدیر انتشارات دنیای جغرافیای سحاب همچنین از انتشار کتاب دیگری با عنوان «جهان‌نما» خبر داد و افزود: این کتاب با عنوان فرعی «جغرافیای ایران و جهان» نخستین کتاب درسی جغرافیا در زمان امیرکبیر با تالیف «رافائیل فلوغون» است که در سال 1267 هجری قمری (1851 میلادی) منتشر شد.

وی درباره این کتاب توضیح داد: در این کتاب که با همکاری دکتر جواد صفی‌نژاد پژوهش شده است، مطالبی از پیشگامان جغرافیا در دوران اسلامی به کتاب اضافه شده و به دلیل نسخه‌های نایاب آن، 100 نسخه از آن که برای اهل تحقیق مفید است، چاپ می‌شود.

وی افزود: کتاب دیگری با عنوان «پسر طبیعت» با نام اصلی «حی‌ابن یقظان» نوشته ابن طفیل در دست چاپ این انتشارات قرار دارد که نخستین ترجمه آن در سال 1319 هجری شمسی صورت گرفته و از سوی ناشران مختلف به چاپ رسیده است.

سحاب در پایان گفت: این کتاب برای نوجوانان نوشته  شده است و روایت داستان‌گونه‌ای دارد و تاکنون به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و به شکل مصور از سوی این موسسه چاپ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها