شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
آشنایی با شناسنامه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

معرفی شهرستان‌های استان خراسان رضوی و اطلاعات آماری از کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های این استان، موضوع کتاب «شناسنامه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی» است که به همت امیرالله شمقدری تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین استانی که اقدام به جمع آوری شناسنامه فنی کتابخانه‌های عمومی و نهادی در کشور کرده، استان خراسان رضوی است که با تلاش مهری عاقبتی و طاهره عجم، زیرنظر امیرالله شمقدری در قالب کتاب «شناسنامه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی» چاپ و منتشر شده است.
 
این کتاب شامل بخش‌های مختلفی است که به معرفی شهرستان‌های استان و کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها می‌پردازد. پس از احصاء شاخص‌های آماری در سطح استان و شهرستان، اطلاعات آماری از سطح استان گردآوری شده و پس از تجزیه و تحلیل پیش روی علاقه‌مندان برای بهره‌وری قرار گرفته است. در این کتاب شاخص‌های عنوان شده پس از بررسی شاخص‌های ارزیابی مدل‌های استاندارد، انتخاب شده است.
 
در این اثر به تفکیک، آمار هر شهرستان به لحاظ «مشخصات کلی»، «وضعیت منابع و تجهیزات کتابخانه‌های عمومی»، «وضعیت جلسات انجمن»، «وضعیت جلسات نهضت مطالعه مفید»، «وضعیت جذب درآمدها از محل نیم درصد شهرداری‌ها» ذکر شده است.
 
«کمک‌های خیرین در سال گذشته»، «وضعیت تشکل‌های انجمن‌های خیرین»، «اهداء زمین و ساختمان»، «پروژه‌های تعهد شده توسط خیرین استان»، نیروهای شاغل در ستاد استان» و «کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی هر استان به تفکیک مدرک تحصیلی» از دیگر اطلاعات ارائه شده در این کتاب است.
 
همچنین وضعیت هر شهرستان به لحاظ برخی شاخص‌های آماری با استان و کشور مورد مقایسه قرار گرفته است و فاصله هر شهرستان را تا نقطه مطلوب در چشم‌انداز 1404 بررسی کرده است.

«شناسنامه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی» به کوشش مهری عاقبتی و طاهره عجم و زیرنظر امیرالله شمقدری، در 272 صفحه (فاقد شمارگان و قیمت)، از سوی انتشارات شایسته گستر روانه بازار کتاب شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها