یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
جلیل رسولی و کتاب‌هایش میهمان ویژه‌برنامه سفید شبکه آموزش

ویژه‌برنامه هنرهای تجسمی سفید که یکشنبه‌ها از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود، این هفته میزبان جلیلی رسولی هنرمند پیشکسوت و مولف آثار خوشنویسی و نقاشیخط است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) میهمان ویژه این هفته برنامه هنرهای تجسمی «سفید» هنرمند پیشکسوت حوزه خوشنویسی و نقاشیخط، جلیل رسولی و آثارش است. موضوع اصلی این برنامه «تحول نقاشیخط» است که رسولی با نگاهی به آثار خود به بررسی این تحول می‌پردازد. 

جلیل رسولی متولد 1326 در همدان است. کتابت داستان «فرود از شاهنامه فردوسی» یکی از نخستین آثار این هنرمند شهیر است. وی هم‌اکنون عضو پیوسته فرهنگستان هنر است. خوشنویسی «شاهنامه فردوسی»، «نهج البلاغه» و «دیوان حضرت امام خمینی (ره) از جمله آثار مشهور این هنرمند پیشکسوت به‌شمار می‌آید.

از میان کتاب‌های منتشر شده این هنرمند می‌توان به «باغ ملکوت»، «جان جانان»، «یادگار عشق و مرقع برگ سبز» و «چهار فصل» اشاره کرد.

همچنین کاوه تیموری، مدرس و پژوهشگر خوشنویسی کتابی را با عنوان «راز نقاشیخط: نگاهی به آثار جلیل رسولی» منتشر کرده است. برای مطالعه فایل pdf نخستین صفحات این کتاب به این نشانی بروید.

ویژه برنامه هنرهای تجسمی سفید، از ساعت 24، یکشنبه هر هفته با اجرای شهرام زرگر و کارشناسی محمدرضا شریف‌زاده از شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها