سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کتاب «مدیریت عملیات» در راه بازار کتاب دانشگاهی

علی خاتمی فیروز‌آبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) از انتشار جلد نخست کتاب «مدیریت عملیات» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دكتر خاتمی فیروزآبادی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره آخرین فعالیت خود در حوزه نشر اظهار کرد: کتاب «مدیریت عملیات» نوشته استیونسون که با همکاری محسن شفیعی و آزیتا تقوایی ترجمه کرده‌ام، به زودی از سوی انتشارات «نص» به بازار نشر دانشگاهی عرضه می‌شود.
 
وی افزود: ترجمه «مدیریت عملیات» در دو جلد  منتشر خواهد شد. از مهم‌ترین مباحث جلد نخست که در 10 فصل تدوین شده می‌توان به «کنترل کیفیت»، «برنامه‌ریزی استراتژیک»، «کنترل موجودی»، «بهره‌وری» و «روش حمل و نقل تصمیم‌گیری» اشاره کرد.
 
خاتمی فیروز‌آبادی گفت: ترجمه مشترک این کتاب که در سال 2009 در آمریکا منتشر شده، یک‌‌سال و نیم طول کشید. مؤلف در «مدیریت عملیات» به تشریح چگونگی اجرای عملیات در سازمان‌های خدماتی و تولیدی پرداخته است.
 
مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی (ره) درباره ظرفیت‌های علمی این اثر اظهار کرد: کتاب استیونسون برای ارائه به‌عنوان یک منبع دانشگاهی ظرفیت قابل توجهی دارد و برای واحد درسی «مدیریت تولید و عملیات» قابل استفاده است. ارائه مباحث جدید، از مهم‌ترین مزیت‌های این کتاب به حساب می‌آید.  
           
وی درباره معیار انتخاب این کتاب برای ترجمه توضیح داد: به‌عنوان ناظر گروه مترجمان، دخالتی در انتخاب این کتاب برای ترجمه نداشتم و پیشنهاد اصلی از سوی ناشر مطرح شد. ناشر نیز با بررسی بازار نشر دانشگاهی، به نوعی دست به نیازسنجی زد و کتاب «مدیریت عملیات» را برای ترجمه به بنده پیشنهاد کرد.

دكتر علی خاتمی فیروزآبادی،‌ دانش‌آموخته مقطع دکترا در دانشگاه لیدز انگلستان است. تألیف و ترجمه 22 عنوان کتاب در شاخه‌های مختلف علم مدیریت در کارنامه وی دیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها