سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
مدیر انتشارات معین: قصه آشنای احمد محمود را پس از 23 سال منتشر می کنم

مدیر انتشارات معین گفت: «قصه آشنا» نخستین بار 23 سال قبل توسط انتشارات نگاه منتشر شده بود که با رایزنی‌های اخیر نشر معین و خانواده احمد محمود با این نشر، امتیار انتشار مجدد آن به نشر معین سپرده شده است.

 صالح رامسری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مجموعه داستان «قصه آشنا» که شامل شش داستان کوتاه با اسامی «قصه  آشنا»، «جستجو»، «عصاي پيري»، «ستون شكسته»، «سايه»، «خركش» می‌شود، در  108 صفحه و به قیمت پنج هزار تومان به چاپ رسیده است.
  
وی افزود: کتاب دیگری از احمد محمود با نام «سه کتاب» توسط نشر معین در دست انتشار است که سه داستان «مول»، «دریا هنوز آرام است» و «بیهودگی» را از این نویسنده در بر دارد. داستان‌های این کتاب مربوط به دوره‌ای است که محمود نویسندگی را به تازگی آغاز کرده بود و آثارش هنوز به شهرت نرسیده بودند. انتشار این سه داستان از آنجا که جزو ‌اولین آثار این نویسنده به شمار می‌آید، ارزشمند است.
 
رامسری درباره دیگر تازه‌های این نشر توضیح داد: مجموعه داستان «ته خیار» به قلم هوشنگ مرادی کرمانی،‌ «داستان‌هایی از گنجینه خرد چین» به قلم چینگ هوان با برگردان مریم مفتاحی و مجموعه داستان «یک ورق زندگی» به قلم مینا راستی مسعودی ادیگر کتاب‌هایی هستند که چندی پیش معین به انتشار رسانده بود.
 
وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اتفاق ادبی کشور را در ماه‌های گذشته چه می‌داند، گفت:‌ از مهم‌ترین اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته از آن با خبر شده‌ام، آغاز نگارش کتابی درباره تاریخ شفاهی نشر ایران به قلم نصرالله مردانی است. این کتاب شامل گفت‌وگوها و خاطرات ناشرانی است که پیش از انقلاب مشغول فعالیت بودند. مطمئنم انتشار این اثر اتفاق خجسته‌ای خواهد بود و تجربیات زیادی را به نسل‌های جدید ناشران منتقل خواهد کرد.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها