دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
موسسه خانه کتاب از محسن بخشی، مدیر انتشارات آگاه قدردانی کرد

در دومین نشست «تاریخ شفاهی کتاب» از محسن بخشی‌خوانساری، مدیر نشر آگاه قدردانی شد. همچنين در گفت‌وگویی که با محمدقاسم صالح‌رامسری، مدیر نشر معین انجام شد وضعیت انتشار کتاب‌های نشر معین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در دومین نشست «تاریخ شفاهی کتاب» که دوشنبه سوم آذرماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار شد، از محسن بخشی‌خوانساری، مدیر نشر آگاه قدردانی شد. همچنین محمدقاسم صالح‌رامسری از وضعیت انتشارات معین سخن گفت.

نشر آگاه با مدیریت محسن بخشی‌خوانساری از دهه 1350 کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد. وی از سال 1328 وارد کار در حوزه کتاب شد و تا امروز به فعالیت خود ادامه داد.

همچنين در این نشست، نصرالله حدادی، تهران‌شناس که دبیری این سلسله نشست‌ها را بر عهده دارد، گفت‌وگوی مفصلی با محمدقاسم لیما صالح‌رامسری انجام داد و نظر او را درباره مشکلات حوزه نشر و کتاب از جمله چاپ، مالیات کتاب، آینده نشر و نشر دولتی جویا شد.

همچنین در این نشست صالح‌رامسری خاطرات چگونگی ارتباط با افراد و نویسندگان شهیر ایرانی از جمله جعفر شهری، احمد محمود، هوشنگ مرادی‌کرمانی و غیره که نشر معین در حال حاضر،‌ انتشار کتاب‌های آنها را به صورت انحصاری در اختیار دارد، بیان کرد.

سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی کتاب همزمان با آغاز بیست‌ودومین دوره کتاب جمهوری اسلامی در سرای اهل قلم آغاز شد. نخستین نشست به بررسی وضعیت نشر طهوری اختصاص داشت و قرار است تا 20 جلسه ادامه داشته باشد.

گفت‌وگوی مفصل این نشست به زودی منتشر می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها