یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
تازه‌ها و بازچاپ‌های انتشارات خجسته/از تاریخ اجتماعی ایران تا ایل بهمئی

مدیر انتشارات خجسته از انتشار چاپ نهم کتاب «تاریخ اجتماعی ایران از آغاز تا مشروطیت» تالیف دکتر عزت‌الله نوذری خبر داد و گفت: کتاب «ایل بهمئی» نوشته دکتر جواد صفی‌نژاد نیز به تازگی از سوی این انتشارات منتشر شده است.

رضا یکرنگیان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتاب «تاریخ اجتماعی ایران از آغاز تا مشروطیت» تالیف دکتر عزت الله نوذری به چاپ نهم رسید.

مدیر انتشارات خجسته درباره محتوای کتاب افزود: این کتاب دارای 26 فصل است و برخی عناوین اصلی آن تا قبل از ورد اسلام به ایران شامل «جغرافیای ایران»، «مهاجرت اقوام آریایی»، «عصر اوستایی»، «حکومت‌های ناحیه‌ای قبل از هخامنشیان»، «امپراتوری هخامنشیان»، «سلوکیان»، «پارتیان (اشکانیان )»، «ساسانیان» می‌شود.
 
یکرنگیان درباره مطالب این کتاب عنوان کرد: نویسنده معتقد است که تاریخ‌نگاران کشورها، اغلب به رویدادهای زمانی توجه داشته‌ و در این راستا، کوشیده‌اند بدون آن که توجهی به روابط انسانی و اجتماعی مردمان دوره‌ای که درباره آن می‌نویسند داشته باشند به ضبط وقایع و پدیده‌ تاریخی بپردازند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاریخ‌نگاران در دهه‌های اخیر، در پژوهش‌های تاریخی خود، بیش‌تر به روابط انسانی- اجتماعی و ریشه‌های ساختاری آن، آداب و سنن، شیوه زندگی و عوامل تغییردهنده و دگرگونی آن و روابط سیاسی بین کشورها پرداخته‌اند و بر این مجموعه «تاریخ اجتماعی» نام نهاده‌اند که تمامی ریشه‌های تغییرات اجتماعی و رویدادهای مربوط به آن را در بردارد.

مدیر انتشارات خجسته عنوان کرد: همچنین کتاب «ایل بهمئی» دکتر جواد صفی‌نژاد نیز از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی از سوی این انتشارات منتشر شده است.

یکرنگیان اظهار کرد: متاسفانه کتاب «ایل بهمئی» بدون هیچ دلیلی یک سال در وزارت ارشاد منتظر مجوز مانده بود. با این همه امیدوارم وزارت ارشاد به کتاب‌های مفید و ارزشمندی مانند این کتاب اهمیت بیشتری بدهد.

وی درباره کتاب «سیری در تاریخ ارتش ایران از آغاز تا پایان شهریور 1320» تدوین میرحسین یکرنگیان بیان کرد: ویرایش دوم این کتاب با اضافاتی که مولف در زمان حیات خود بر حاشیه کتاب و در یادداشت‌ گوناگون نگاشته است، به تازگی به چاپ رسید.
 
چاپ نهم کتاب «تاریخ اجتماعی ایران از آغاز تا مشروطیت» نوشته عزت الله نوذری در 410 صفحه، با شمارگان یک‌هزار نسخه و به ارزش 20هزار تومان از سوی انتشارات خجسته منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها