جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

چاپ سیزدهم «منطق‌الطیر» با تصحیح دکتر شفیعی کدکنی و چاپ کتاب‌های «رستم و سهراب» از جلال خالقی مطلق و «زمزمه جان» از عین الله علا از جدیدترین آثار انتشارات سخن است.

حسن نیکبخت، مدیر فروش انتشارات سخن، به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: انتشارات سخن به تازگی با تجدید چاپ یکی از آثار دکتر شفیعی کدکنی و چاپ دو کتاب در حوزه ادبیات فارسی، آثار خود را روانه بازار کتاب کرده است.

وی گفت:‌ کتاب نخست، «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری با مقدمه و تصحیح و تعلیقات دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی است که این روزها برای سیزدهمین بار به چاپ رسیده. قیمت این کتاب با جلد گالینگور در چاپ جدید، 47 هزار و 500 تومان است.

نیکبخت در معرفی دومین کتاب ادبی انتشارات سخن گفت: کتاب دوم «رستم و سهراب» نام دارد که پیشگفتار، پیرایش و گزارش آن از جلال خالقی مطلق است و به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش گردآوری شده.

وی درباره این مجموعه گفت: این کتاب نخستین مجلد از مجموعه داستان‌های شاهنامه است که به زودی دیگر جلدهای آن منتشر می‌شود.

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «اهمیت زیاد شاهنامه برای زبان و ادب فارسی و تاریخ و فرهنگ ایران زمین سبب شده است تا در دویست سال اخیر، این کتاب در ایران و خارج از ایران بارها هدف تصحیح و توضیح و تفسیر قرار گیرد. با این حال، عللی چند، از جمله حجم بزرگ کتاب، مانع از آن بود تا کوشش‌ها و پژوهش‌های کنونی، پاسخگوی نیاز همه خوانندگان آن باشد. این حقیقت و نیز استقبال چشمگیر خوانندگان و به ویژه نسل جوان و دانشجویان از این کتاب در سال‌های اخیر، انتشارات سخن را بر آن داشت تا با انتشار «مجموعه داستان‌های شاهنامه» در پیرایشی دقیق‌تر و گزارشی گسترده‌تر بدین نیاز پاسخ دهد.»

«رستم و سهراب» با پیشگفتار، پیرایش و گزارش جلال خالقی مطلق در 272 صفحه و با بهای 14 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سخن به چاپ رسیده است.

مدیر فروش انتشارات سخن در معرفی کتاب سوم این نشر گفت: کتاب دیگر «زمزمه جان» نام دارد که استاد عین‌الله علا در آن مثنوی معنوی مولوی را شرح داده است. چهار جلد نخست این کتاب، شرح دفتر اول مثنوی است.

علا ویژگی‌های این شرح را در پشت جلد کتاب اینگونه برشمرده است:‌
اول) شرح هر بیت، حتی الامکان به صورت ساده و روشن و در حد کفایت آورده شده است.
دوم) بیان بعضی از شارحین که با زبانی پیچیده و با ادبیات زمان نگارش آن آمده، به صورت روان و قابل فهم درآمده است.
سوم) حتی‌الامکان از آوردن مطالب حاشیه‌ای که در بضی از شرح‌ها فراوان دیده می‌شود، خودداری شده است.
چهارم) نگارنده در تهیه این شرح سعی کرده، بعضی از ابیات را به صورت خلاصه و کوتاه و برخی را به طور مبسوط شرح کند.
پنجم) نقل قول‌ها از دیگر کتاب‌ها معمولا مستقیم است.
ششم) خواننده در این شرح تقریبا به مجموعه‌ای از شرح‌هایی که در اختیار نگارنده بوده، دسترسی پیدا می‌کند.
هفتم) فهرست آیات قرآن، فرهنگ واژه‌ها و اصطلاحات، فهرست نام اشخاص، فهرست کتاب‌ها و فهرست منابع و ماخذ که شامل 209 کتاب می‌باشد، نیز بیان شده است.

شرح مثنوی معنوی به قلم عین الله علا در دوره‌ای چهار جلدی با نام «زمزمه جان» در سه‌هزار و 20صفحه و به قیمت 220 هزارتومان از سوی انتشارات سخن به چاپ رسیده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرامرز ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    سلام.آیاامکان خرید ودانلودمنطق الطیرشفیعی وجود دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط