پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۱
ترجمه کتاب «داستان پیامبران در قرآن» نوشته سمیح عاطف‌الزین برای نوجوانان

نوجوانان با خواندن کتاب «داستان پیامبران در قرآن» نوشته سمیح عاطف‌الزین ترجمه محمدباقر محبوب‌القلوب، محمدحسین احمدیار و علی چراغی می‌توانند با پیامبران و داستان‌هایی که درباره آنها در قرآن آمده است بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در  کتاب «داستان پیامبران درقرآن» توضیح داده شده است: بخشش، تربیت و علم ،موضوعات مورد تاکید پیامبران است. پیامبران آمده‌اند تا انسان‌ها را تربیت کنند و از مرتبه طبیعت به مرتبه مافوق الطبیعه و مافوق جبروت برسانند. از این رو روایت زندگانی پیامبران هیچ گاه تاریخ مصرف ندارد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: انسان پیوسته احساس می‌کند که در درونش  خلاء هایی وجود دارد که قادر به پر کردن آنها نیست. او فکر می‌کند که در وجودش رازی نهفته است که قادر به کشف یا شناخت آن نیست. شاید این دو احساس در زندگی ما انسان‌ها جزو ضروریات حیات باشد تا همچنان وابسته به امور غیبی باشیم، اموری که برای ما حکم انگیزه‌ها و آرزوها را دارد تا زندگی ما ارزشمند و با معنا شود و وجود ما فلسفه و مفهوم پیدا کند.

این کتاب شامل بخش های مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از داستان‌ها، داستان‌ها و تاریخ دینی، آفرینش، حضرت آدم(ع)، حضرت نوح(ع)، اسلوب معجزه‌آسای قرآن، حضرت هود(ع)، قرآن همان سبع‌المثانی است، حضرت صالح(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، ابراهیم و آزر، ابراهیم و پیامبری، شکستن بت‌ها، معجزه الهی، هجرت از شام به فلسطین و کوچ کردن به مصر، حضرت یونس(ع) و حضرت مریم(ع).

در بخشی از این کتاب که مربوط به زندگی حضرت صالح(ع) است می‌خوانیم: «حضرت صالح جواب داد: حقیقتا گناه بزرگی را مرتکب شده‌ای. سه روز در خانه‌هایتان خوش بگذرانید که از آن پس عذاب بر شما نازل خواهد شد و این وعده دروغ نیست. شاید حضرت صالح این ضرب‌الاجل را برای آن تعیین کرد که قوم او به خود بیایند، توبه کنند و دعوت او را بپذیرند اما این مردم چنان گرفتار اوهام و حماقت شده بودند که به اخطار وی توجه نکردند، بلکه خواستار آن شدند که خداوند عذاب را زودتر نازل کند...»

نوجوانان با این کتاب می‌توانند با پیامبران و داستان‌هایی که درباره آنها در قرآن آمده است بیشتر آشنا شوند و به پاسخ بسیاری از پرسش‌هایی که در باره پیامبران دارند دست یابند. مطالبی که در این کتاب آمده با استناد دقیق به آیات قرآنی تهیه شده است.

چاپ سوم کتاب «داستان پیامبران در قرآن» در قالب 424 صفحه با شمارگان هزار و 500 نسخه از سوی واحد کودک ونوجوان انتشارات ذکر با قیمت 145 هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها