چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
«باغ موزه» محل دائمی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس خواهد شد/ با حمایت ارشاد تخفیف 20درصدی داریم

مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره حمایت خوبی از برپایی نمایشگاه داشته است و در پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، تخفیف 20 درصدی برای مخاطبان آثار دفاع مقدس درنظر گرفته شده است.

سردار علی ناظری، مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: آیین گشایش این نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، از ساعت 9 فردا، سوم مهرماه 1393 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دعوت از فرماندهان ارشد نظامی و برخی سیاستمداران برای حضور در این مراسم گفت: حضور سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم قطعی است و احتمالا سرلشگر حسن فیروزآبادی و دکتر علی لاریجانی از سخنران‌های این برنامه خواهند بود.

«شیوه برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در اساسنامه نمایشگاه به صورت دوره‌ای در یکی از استان‌های کشور با هدف آشنایی تمام مردم ایران با آثار دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است اما این دومین سال پیاپی است که این نمایشگاه برای مخاطبان تهرانی آثار دفاع مقدس برگزار می‌شود. آیا نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تهران ماندگار خواهد شد؟»

سردار ناظری در پاسخ به این سوال گفت: امسال به دلیل جلب توجه مسوولان فرهنگی نسبت به کتاب‌های دفاع مقدس تصمیم به راه‌اندازی نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس تهران گرفتیم و مسوولان باغ‌موزه دفاع مقدس نیز از این امر استقبال کرده و پیشنهاد داده‌اند که در صورت موفق برگزار شدن نمایشگاه، هر سال در هفته دفاع مقدس چنین نمایشگاهی را برگزار کنند.

وی در این‌باره ادامه داد: البته برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر تبریز را نیز در برنامه داریم و این نمایشگاه به مناسبت هفته بسیج یا به انگیزه گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزار خواهد شد.

به گفته ناظری، باغ‌موزه دفاع مقدس تهران برنامه‌های ویژه‌ای برای دیدار از این باغ‌موزه و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که از سوم مهر‌ماه در این محل برگزار خواهد شد، تدارک دیده است که برنامه‌های شب شعر و دیدار خانواده‌ها از تالار‌های باغ‌موزه و ادوات نظامی، بخشی از این برنامه‌هاست.

مدیر اجرایی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و تقریظ‌های مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال تلاقی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شهرستان‌ها با هزار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: می‌کوشیم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شهر تبریز را زمانی برگزار کنیم که با استقبال مخاطبان مواجه شویم. البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره حمایت خوبی از برپایی نمایشگاه داشته است و در پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، تخفیف 20 درصدی برای مخاطبان آثار دفاع مقدس درنظر گرفته شده است.

مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس درباره نحوه تخصیص یارانه خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراجعان نمایشگاه، توضیح داد: این یارانه به صورت بن‌کارت به مراجعان تعلق می‌گیرد و برای آن‌که با مشکلات سال گذشته مواجه نشویم، در همان ورودی باغ‌موزه شعبه‌های بانکی تدارک دیده شده است که به اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌پردازند. مراجعان با پرداخت هر یک میلیون ریال، می‌توانند 200‌هزار ریال بن‌کارت الکترونیک در یافت کنند. علاوه بر این، از غرفه‌داران خواسته‌ایم در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها