جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
منصور اوجی: عده‌ای برای دولت کری می‌خوانند/چرا اقلیتی هر کاری دلش می‌خواهد می‌تواند بکند؟

منصور اوجی، شاعر بر این باور است که رئیس جمهوری و دولت باید پای وعده‌های خود در مقابل اقلیتی که درصدد برهم زدن اوضاع‌ فرهنگی و جامعه هستند، بایستند و نباید اجازه دهند عده اندک برای دولت تعیین تکلیف کند.

 اوجی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره سخنان  رئیس جمهوری مبنی بر لزوم ارائه پیشنهاد نخبگان در امور اجرایی عنوان کرد: باید در همه موارد به قانون استناد کرد چرا که هیچ مرجعی بالاتر از قانون نیست. هنگامی که اقلیتی کنسرت حسین علیزاده را برهم می‌زنند و نمی‌گذارند برنامه‌ای را که برایش مجوز قانونی صادر شده، اجرا شود، رئیس جمهوری و دولت  باید جلو آنها بایستند.

شاعر «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» اضافه کرد: این حرف فراتر از آن است که بخواهیم در حوزه‌ای خاص مانند کتاب و ادبیات درباره رونق بخشیدن به آن نظر بدهیم. این گروه اقلیت به تازگی به بهانه‌ای اعلام کرده‌اند که با حضور چهار هزار نفر در هفته آینده، اوضاع را به سود خود کنترل می‌کنند. به گمانم رئیس جمهوری باید در قبال این گروه‌هایی که اقلیت‌اند پای وعده‌های خود بایستند و در این صورت مردم از وی حمایت می‌کنند.

این شاعر توضیح داد: در همه جای دنیا نظر اکثریت بر اقلیت پیروز است اما در سال‌های اخیر بارها دیده‌ایم که این اقلیت جامعه‌مان‌ هستند که برای اکثریت تکلیف تعیین می‌کنند و در صورت لزوم در کار آنها دخالت می‌کنند. رئیس جمهوری اگر در مبارزه با این گروه‌های خاص ناکام بماند باید به بالاترین شخصیت سیاسی کشور گزارش دهد تا به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: دیگر موارد به گمانم فرع موضوع محسوب می‌شود. هنگامی که وزارت کشور در اختیار دولت است باید بتواند در مقابل این گروه اقلیت ایستادگی کند. در غیر این صورت گروه‌های دیگر نخواهند گذاشت که دولت کارش را انجام دهد. نباید چنین باشد ‌که آنها هر کاری  می‌خواهند، انجام دهند. این گروه‌ها که خود را بالاتر از قانون می‌دانند، در شهرهای بزرگ اهدافشان را دنبال می‌کنند. اینها همان کسانی هستند که برای رئیس جمهوری کرکری می‌خوانند.

منصور اوجی متولد شیراز است. وی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشد رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران است. اوجی همچنین کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی 50 سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.

«باغ شب»، «خواب درخت و تنهایی زمین»، «شهر خسته»، «برگزیده اشعار»، «این سوسن است که می‌خواند، «مرغ سحر»، «صدای همیشه»، «شعرهایی به کوتاهی عمر»، «حالی است مرا»، «کوتاه مثل آه»، «خوشا تولد و پرواز» و «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» نام برخی کتاب‌های اوست.

این شاعر در سال 1389 جایزه شعر فجر را به خود اختصاص داد. 

پیشینه این سوژه در خبرگزاری کتاب:

گفت‌وگوی احمد پوری،  عبدالحسین فرزاد، علیرضا قزوه ، علی باباچاهی و رضا اسماعیلی را در این باره در ایبنا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها