دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
نگاهی فلسفی به وضعیت جهان با «ساعت ویرانی»/ انتشار داستان‌های جایزه ادبی صادق هدایت

نویسنده کتاب «ساعت ویرانی» گفت که در اثر تازه‌اش نگاهی فلسفی به وضعیت جهان دارد. وی به ایبنا گفت می‌خواهد داستان‌های برگزیده جایزه ادبی صادق هدایت را هم در قالب کتاب متشر کند.

آرام روانشاد به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این  رمان رویکردی فلسفی دارد و از نگاه روانکاوی، اثری درونی به حساب می‌آید. به عبارت بهتر «ساعت ویرانی» داستانی فلسفی درباره جهان است که با جریان سیال ذهن روایت می‌شود. 

روانشاد درباره روایت داستان  این کتاب توضیح داد: این داستان دو راوی دارد و از ویژگی‌هایش فقدان قطعیت است و حکمی در رمان صادر نمی‌شود. «ساعت ویرانی» هفت شخصیت دارد و داستان در یک بازه زمانی سه روزه روایت می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «زمان داستان شما محدود است و شخصیت‌های کمی هم در آن وجود دارند، به این ترتیب قالب «ساعت ویرانی» داستان بلند است نه رمان» اظهار کرد: این داستان شخصیت‌های فرعی متعددی دارد و در آن از تکنیک‌های فلش بک و فلش فوروارد هم استفاده کرده‌ام. البته صاحب‌نظرانی هم که پیش از انتشار آن را خواندند، معتقد بودند قالب «ساعت ویرانی» رمان است. 

روانشاد که داور جایزه ادبی صادق هدایت هم بوده است، درباره این جایزه گفت: قرار است داستان‌های منتخب جایزه ادبی صادق هدایت را در قالب یک کتاب تجمیع و منتشر کنم. این داستان‌ها آثار برگزیده جایزه داستان‌نویسی هدایت از سال 1380 تا 1389 هستند که به احتمال زیاد این اثر هم از سوی انتشارات مروارید به چاپ می‌رسد.

 «ساعت ویرانی» در 256 صفحه با بهای 10 هزار و 200 تومان از سوی انتشارات مروارید چاپ شده است. پیش از این داستان بلند «به پشت سر نگاه نکن» نوشته این نویسنده از سوی انتشارات نگیما منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط