دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
انتشارات نگاه سه کتاب تاریخی منتشر می‌کند/از تاریخ انگلستان تا سیری در تاریخ مشروطه

فرید مرادی، سرویراستار انتشارات نگاه از انتشار سه کتاب تاریخی از سوی این انتشارات خبر داد و گفت: «سیری در تاریخ مشروطه» یکی از کتاب‌هایی است که به نقد کتاب مشروطه ایرانی می‌پردازد.

 مرادی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب‌های «تاریخ انگلستان» به کوشش دکتر غفاری فرد، «زن در تاریخ ایران» تالیف بنفشه حجازی، «درک تاریخ و هنر» اثر (گراهام ویتنهام و گرانت پوکت) با ترجمه رامین حاجیان‌فر برخی از کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: «تاریخ هنر جهان» از (برنارندو بودانکو) با ترجمه دکتر منوچهر صانعی، «سیری در تاریخ مشروطه» نوشته منصور خاکسار، «مبارزه طبقاتی و مبارزه برای رهایی زنان» مجموعه مقاله‌هایی با ترجمه آرش گنجی سایر کتاب‌هایی هستند که به زودی آماده چاپ و نشر خواهند شد.

مرادی درباره موضوع کتاب «سیری در تاریخ مشروطه» افزود: این کتاب در دو بخش تنظیم شده است، نویسنده نخست به سراغ شرح تحلیلی مشروطه و ریشه‌های آن می‌رود و در بخش دیگری نقد کتاب «مشروطه ایرانی» ماشاء الله آجودانی و نظرات عباس میلانی درباره مشروطه را مدنظر قرار داده است.

سرویراستار انتشارات نگاه اظهار کرد: کتاب «زن در تاریخ ایران» تالیف بنفشه حجازی نیز به بررسی نقش زن از تاریخ باستان تا تاریخ معاصر می‌پردازد. کتاب حجازی در واقع تدوین و ویراستاری جدیدی از مجموعه کتاب‌های این نویسنده درباره جایگاه زن در تاریخ ایران است که از سوی انتشارت نگاه در آینده روانه بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها