پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۳
باشگاه شمیم به رونق حوزه عمومی نشر کشور می‌اندیشد

مدیر انتشارات اندیشه‌ورزان آریا گفت: باشگاه شمیم با چهار هدف بلند‌مدت در پی رونق حوزه عمومی نشر کشور است.

امیرشهریار امینیان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره طرح باشگاه شمیم این انتشارات توضیح داد: نام شمیم مخفف «شبکه مردمی یار مهربان» است که چهار هدف اصلی را در این زمینه دنبال می‌کند.

وی با بیان این‌که توسعه اعضای مخاطبان آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نخستین هدف ماست، افزود: البته در ادامه مسیر، قصد جلب توجه مخاطبان عمومی شامل افراد و موسسه‌های مرتبط فرهنگی را هم داریم. همچنین حضور اعضا برای مشارکت‌های فرهنگی در باشگاه شمیم را هم در برنامه داریم.

مدیر انتشارات اندیشه‌ورزان آریا، در این‌باره ادامه داد: مشارکت‌های فرهنگی در این زمینه شامل توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، برنامه‌های ترویجی، آیین‌های رونمایی، جلسه‌های نقد و بررسی، مشارکت‌های فنی در زمینه‌های تالیف، ترجمه، کار‌های گرافیکی، تولید و توزیع است.

امینیان شرکت در برنامه‌هایی را که جنبه عام‌المنفعه دارند، از دیگر برنامه‌های باشگاه شمیم معرفی و تصریح کرد: این برنامه‌ها با اهدای کتاب به مناطق محروم شناسایی شده و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

وی درباره چهارمین هدف راه‌اندازی باشگاه شمیم توضیح داد: توسعه خود موضوع «کتابخوانی» توسط مخاطبان را در هدف چهارم دنبال می‌کنیم. در این طرح کتابخانه‌ها، موسسه‌ها و افراد عضو باشگاه شمیم از امتیازهای ویژه چون تخفیف و بن کتاب برخوردار خواهند شد.

عضو هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس افزود: در حال حاضر، 100 عضو به صورت داوطلب فعال داریم که از سال گذشته نام‌‌نویسی کرده‌اند و همچنین در بانک اطلاعات ما نام 600 نفر از افراد درج شده است که در پی برقراری ارتباط با آن‌ها هستیم. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1394 اعضای باشگاه شمیم به پنج‌هزار نفر افزایش یابد.

امینیان عنوان کرد: هر چند این طرح از سوی انتشارات اندیشه ورزان آریا اجرا می‌شود اما در ادامه در پی معرفی ناشران عضو در مجمع ناشران دفاع مقدس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی هم هستیم تا به حوزه عمومی نشر رونق ببخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها